Side 2 af 2
: 14 jul 2007, 05:12
af Havneren
Turboen vil jeg sige kan bruges på alt mellem 200 og 400hk. Tror egentligt godt den kan levere lidt over 400 også, MEN så ville man nok være bedre tjent med en større udstødningsside - Tjaaa... Det ville man nok hvis man skulle meget over 350hk tror jeg - Men den kan!
: 14 jul 2007, 09:02
af Saab-Daniel
efterz skrev:Det er der sq da ikke noget der hedder

Godt ord igen, Efterz
Tak for info Havneren, det er bestemt en interessant turbo, udstødningssiden må da være rimelig fornuftig når den vil være med til så mange hk...!
Hvordan er spool-up på den, på din bil?
Daniel.
: 15 jul 2007, 01:27
af Havneren
Tjaaa... Nu her efter jeg har fået en halv hidsig sug knast i - Så spooler den ok op i gearskiftene. Uden for gearskiftene kan man da godt mærke at det er en lidt større sag til min lille lorte motor.
: 16 jul 2007, 16:36
af 2fat2fly
Havneren skrev:Tjaaa... Nu her efter jeg har fået en halv hidsig sug knast i - Så spooler den ok op i gearskiftene. Uden for gearskiftene kan man da godt mærke at det er en lidt større sag til min lille lorte motor.
er den turbo egentlig med 360 Lejer ?
Re: "Protune" stumper
: 16 jul 2007, 20:38
af Mads RR
Som nogen måske ved så er jeg en af personerne bag Protune.dk . I har helt ret i at hjemmesiden er temmeligt flad i øjeblikket. Den rigtige side er under opbygning. Som havneren helt rigtigt har skrevet så er det sådan en turbo han kører med på sin golf, og det er desuden også sådan en der sidder på min egen Fiat Ritmo. Det er klart at der er længere spool up tid på en større turbo, men på min egen gamle 2L fiat motor laver den ladetryk fra 2000 rpm, men der kommer først rigtigt gang i den fra 3000 rpm. Rent effektmæssigt laver den 256 hk med 0,85 bar, og 282 hk med 1 bars turbotryk på min egen bil. Jeg har desværre ikke fået den målt med højere tryk endnu. Hvis nogen har yderligere spørgsmål om produkterne skal i selvfølgelig være velkomne til at kontakte mig.
Mads RR