"Protune" stumper

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#11 Indlæg af Havneren »

Turboen vil jeg sige kan bruges på alt mellem 200 og 400hk. Tror egentligt godt den kan levere lidt over 400 også, MEN så ville man nok være bedre tjent med en større udstødningsside - Tjaaa... Det ville man nok hvis man skulle meget over 350hk tror jeg - Men den kan!
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#12 Indlæg af Saab-Daniel »

efterz skrev:Det er der sq da ikke noget der hedder :lusket:


Godt ord igen, Efterz ;)
Tak for info Havneren, det er bestemt en interessant turbo, udstødningssiden må da være rimelig fornuftig når den vil være med til så mange hk...!
Hvordan er spool-up på den, på din bil?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#13 Indlæg af Havneren »

Tjaaa... Nu her efter jeg har fået en halv hidsig sug knast i - Så spooler den ok op i gearskiftene. Uden for gearskiftene kan man da godt mærke at det er en lidt større sag til min lille lorte motor.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#14 Indlæg af 2fat2fly »

Havneren skrev:Tjaaa... Nu her efter jeg har fået en halv hidsig sug knast i - Så spooler den ok op i gearskiftene. Uden for gearskiftene kan man da godt mærke at det er en lidt større sag til min lille lorte motor.

er den turbo egentlig med 360 Lejer ?
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: "Protune" stumper

#15 Indlæg af Mads RR »

Som nogen måske ved så er jeg en af personerne bag Protune.dk . I har helt ret i at hjemmesiden er temmeligt flad i øjeblikket. Den rigtige side er under opbygning. Som havneren helt rigtigt har skrevet så er det sådan en turbo han kører med på sin golf, og det er desuden også sådan en der sidder på min egen Fiat Ritmo. Det er klart at der er længere spool up tid på en større turbo, men på min egen gamle 2L fiat motor laver den ladetryk fra 2000 rpm, men der kommer først rigtigt gang i den fra 3000 rpm. Rent effektmæssigt laver den 256 hk med 0,85 bar, og 282 hk med 1 bars turbotryk på min egen bil. Jeg har desværre ikke fået den målt med højere tryk endnu. Hvis nogen har yderligere spørgsmål om produkterne skal i selvfølgelig være velkomne til at kontakte mig.

Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Besvar