Er det den "metode" som nævnes sidst i linket Morten VJ sendte? For hvis det skulle virke er det da rimelig simpelt så!? Har jeg her: Jeg har 2 spoler, så der ryger der 2 dioder på, 1 på min spark a og 1 på spark b ledning, og videre igennem en zenerdiode og så bare til omdr/tæller? Virker for nemt til og være sandt:-)Havneren skrev:Jeg har knaldet nogle dioder ind over dobbeltspplen. Det virker pt. fint lige ind til den når ca. 5500 rpm - Der efter dør tælleren totalt. Har ikke helt luret hvad årsagen er endnu, men tror måske der har noget at gøre med at zenerdioden jeg bruger ikke kan klare effekten.
Liv i org omdrejningstæller?
Redaktør: Moderatorer
-
Jack
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
/Jack
Nissan 200sx S14a
Nissan 200sx S14a
-
Havneren
- Mester Medlem
Re: but why`?
Det HAR den på sin vis også, men som altid er det ikke bare lige at lode dirkete ind på udgangen... Der skal lige bygges lidt ekstra -Jack-Ae86 skrev:Sidder bare og klør mig i håret og tænker på hvorfor en dejlig sag som megasquirt ikke har et ekstra ben i boksen som var "skabt" til omdrejningstællere hehe
-
Havneren
- Mester Medlem
Ja... Det er det og det virker fint på min bil - Bortset fra over 5500rpm.Jack-Ae86 skrev:Er det den "metode" som nævnes sidst i linket Morten VJ sendte? For hvis det skulle virke er det da rimelig simpelt så!? Har jeg her: Jeg har 2 spoler, så der ryger der 2 dioder på, 1 på min spark a og 1 på spark b ledning, og videre igennem en zenerdiode og så bare til omdr/tæller? Virker for nemt til og være sandt:-)Havneren skrev:Jeg har knaldet nogle dioder ind over dobbeltspplen. Det virker pt. fint lige ind til den når ca. 5500 rpm - Der efter dør tælleren totalt. Har ikke helt luret hvad årsagen er endnu, men tror måske der har noget at gøre med at zenerdioden jeg bruger ikke kan klare effekten.
-
Jack
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Midtfyn
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
Hummm... Ok... Det er nemt nok at prøve jo! Men jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle være nødvendigt - ?? Men jeg KAN jo se at det pt. ikke virker 100%...JesperDJ skrev:Ja men det er fordi du skal have en 1kohm pulldown modstand på altså fre der hvor de 2 dioder samles med zeneren, der skal den gå fra og til stel, ser lige om jeg kan finde diagrammet
-
Havneren
- Mester Medlem
-
KKH
- Junior Medlem
- Geografisk sted: Nordjylland