Wildert skrev:Det er set at fjerne "regnbakken" (jeg aner ikke hvad man skal kalde den på dansk - amerikanerne/englænderne kalder den for "raintray") for at få plads til netop en manifold der bøjer op. Men det kræver lodrette karburatorer eller spjældhuse.
8000 snoninger lyder i øvrigt af en sjat på en standardbund - men ok, Kaj burde vide det om nogen . Så er jeg mindre pjevset for at give min 16V'er liiiige det sidste (kører lidt over 7000 nu med nye plejlbolte, etc.).
Wildert den kaldes vandkassen, på officielt vag dansk.
Og sjovt nok placeres motorstyringen i netop vandkassen.
Med de fugtproblemer der følger når drænet er stoppet
Morten VJ skrev:Wildert den kaldes vandkassen, på officielt vag dansk. Og sjovt nok placeres motorstyringen i netop vandkassen. Med de fugtproblemer der følger når drænet er stoppet
Hehe - godt så...
Min kærestes GTD'er havde det med at oversvømme for vildt for noget tid tilbage. Jeg var ved at blive sindssyg, for jeg ku' ikke hitte ud af problemet. Men det var VILDT - der stod adskillige cm. vand i den når det rigtigt havde høvlet ned.
Jeg tjekkede hullerne i siderne bl.a., men der var ikke noget. Plastikbakken der leder vand fra luftindsugningen under forruden var ok og uden revner... så fattede jeg efterhånden ikke en daddel...
Jeg prøvede at skifte en masse lister, tætne og gøre ved... indtil jeg fandt ud af at der sad et skide blad i vejen mellem forhøjningen med risten til indsugningen ned til blæseren, og så selve skillepladen ud mod motorrummet... det var nok til at stoppe "afløbet" så det løb ind gennem risten, ned i blæseren (som rustede sammen efter noget tid), og derefter ud i hele fodrummet i passagersiden... det var ellers en "skøn" omgang
Bunden er standard. Toppen er bearbejdet, men primært i indsugning efter hvad jeg kan se, og planet for at opnå en kompression på ca. 11,2:1. Knasten er en Kent Cams, type GS 3, 300 graders, 11,6 mm ventilløft, 4,75 mm løft på indsugningsventil ved overlap/TDC, effektområde iflg. producent 2500 - 6750 RPM.
Yderligere info i toppen af tråden.
Jan
Ok... Det er nogle ret voldsomme data på knasten der! Det kommer bag på mig at effektområdet ikke ligger højere. Jeg har lige købt en nok noget mildere knast (Det kan være svært at samligne data fra mærke til mærke) og jeg havde egentligt regnet med et effekt område der omkring!
Hvor mange hk laver den og ved hvilke omdr. og sådan? Bær over med min nyskerighed...