Smedet stempler

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#11 Indlæg af Tobisen »

Den er her, hvis i lige vil lure på projecktet...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1613
Selve opbygningen er her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/al ... lbumID=484
Senest rettet af Tobisen 08 maj 2007, 23:10, rettet i alt 1 gang.
King of wheelies:)
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#12 Indlæg af Tobisen »

Mine stempler ser præcis ud som på side 36!
De kan ikke holde til trykket! Jeg kørte med 0,8bars ladetryk og et compressions forhold på ca 10:1
Sidste år skete det samme med bare et stempel, ved et ladetryk på 1,1bar og et comp forhold på 8,6:1
Planen ved at have hævet comp igen er at få et bedre bundtræk før turbotrykket, og så bare køre med et lavere tryk...
Jeg har fået lavet forbrændingskammer lækkert, og poleret stempeltoppene for at undgå tændingsbanken. Det er så bare ikke godt nok;(
Den har HK nok ved lavt tryk!
Sidste år ved 1,1bars tryk gik den på baghjul i 6gear, hvis man lage gassen lidt hårdt på!
Den lavede 216hk på hjulet med et dødt stempel og 0,9bar sidste sensommer...
King of wheelies:)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

nej de kan ikke holde til trykket..... fra en ukontrolleret forbrænding. det er der ikke noget der kan. ikke så sikker på løsningen er andre stempler. MVH søren
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#14 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvordan forstiller du tændingen når der kommer ladetryk?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#15 Indlæg af Havneren »

Enig med Søren. Der har nok været en form for tændingsbanken (Egentlgit også det ejg efterlyste oppe over). Det syntes jeg også den der side 36 giver udtryk for... I øvrigt slet ikke dum PDF du har fundet der Mads!

I øvrigt...

Nu kiggede jeg lige i de der MC links. Ellers rigtig fint projekt!!! Noget jeg dog studser lidt over er det her:

"Ved 0,7bar ladetryk har den 160hk på hjulet og ved 0,9bar har den 225hk på hjulet."

Det hænger da på ingen måde sammen - ? Har du skrevet forkert?
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#16 Indlæg af Tobisen »

Hvorfor hænger det ikke sammen?
Den lavede kun 216hk ved 0,9bar da den kørte med et ødelagt stampel!
Den kan jo sagtens køre med de stempler, den sender bare en masse comp ned i krumtaphuset, og sviner helt vild med olie!
King of wheelies:)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#17 Indlæg af Havneren »

Faktisk er det de 160hk ved 0,7 der ikke hænger sammen kan man sige. Det ene elelr det andet... En forskel på 0,2bars ladetryk giver ikke en forskel på 65hk på sådan en motor. Nærmere noget mellem 20 og 30hk...
Tobisen
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 mar 2007, 11:14

#18 Indlæg af Tobisen »

Nu kan jeg se hvad du mener!
Ja, det er en fejl!
Jeg har rodet lidt rundt med det ladetryk, og det har nok skabt en del forviring i mit lille hoved :wink:
Målingen ved lavt tryk passer nok ikke helt...
Den har heller ikke været så væsentlig, hovedsagen var at se hvad den kunne max, og så hvordan AFR værdien var der, lavtryks målingerne var mere en bi ting!
King of wheelies:)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#19 Indlæg af Havneren »

Tobisen skrev:Nu kan jeg se hvad du mener!
Ja, det er en fejl!
Jeg har rodet lidt rundt med det ladetryk, og det har nok skabt en del forviring i mit lille hoved :wink:
Målingen ved lavt tryk passer nok ikke helt...
Den har heller ikke været så væsentlig, hovedsagen var at se hvad den kunne max, og så hvordan AFR værdien var der, lavtryks målingerne var mere en bi ting!


Jo jo... Undrede mig bare.
Besvar