Metal kat. til +400 hk?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

bp.gass skrev:Jeg regner heller ikke med at gå højere end 300 på denne motor...
Der står på siden at den overholder gældende krav, men holder det til syn? Jeg kunne godt undvære den bøde og så bruge lidt af pengene på en kat der kan godkendes...

Hvilken bøde er reglerne lavet om???

Den overholder de glædende krav det er ikke det samme som at den er godkendt til bilen.

Det man laver er en konstruktiv ændring i motorens emmisions system, og derfor skal katten have de nødvendige godkendelser til netop den pågældene bil.

Så bare fordi at den måske ikke kan ses af en 4 gas tester, så er den stadig lige så ulovlig, som ingen kat.
Og kan give en omstilling hvis synsmanden opdager at det ikke er en original kat.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
bp.gass
Medlem

#12 Indlæg af bp.gass »

[quote="Morten VJ
Hvilken bøde er reglerne lavet om???

Den overholder de glædende krav det er ikke det samme som at den er godkendt til bilen.

Det man laver er en konstruktiv ændring i motorens emmisions system, og derfor skal katten have de nødvendige godkendelser til netop den pågældene bil.

Så bare fordi at den måske ikke kan ses af en 4 gas tester, så er den stadig lige så ulovlig, som ingen kat.
Og kan give en omstilling hvis synsmanden opdager at det ikke er en original kat.

MVH

Morten[/quote]

Jeg har bare hørt at man på stedet kunne få en bøde på 5k for at køre uden kat, hvis man bliver stoppet af politiet???

Hvor er det da bare nedtur at bo i Danmark lige på det område... Man må aldrig lave noget der kan udvikle sig til at blive sjovt...

Egentlig er det jo også bare for min samvittigheds skyld, da jeg jo egentlig gerne vil passe lidt på miljøet og ikke gider bøvl med at bygge hele bilen om til syn...

Bjarne
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
Besvar