Side 2 af 3

: 28 apr 2007, 09:41
af fordtosserne
Ole.. skrev:Jeg har et sæt karburatorer der vistnok stammer fra en Yamaha XJ 650 de kan evt bygges om.. Der er jo ikke spjældpotentiometer eller plads til dyser, men det er der jo råd for..

Det er dine for 500kr inkl fragt..

Jeg kan tage et billede af dem hvis det er :)


hvor store er de... du må godt sende et billed af dem

: 28 apr 2007, 10:18
af Ole..
De måler ca 32-33mm

: 28 apr 2007, 21:26
af Bøg
Tak for tilbuddet Ole, men tror jeg hellere vil finde nogen der er bygget til elektroniske dyser, for er ikke meget for at eksperimentere med sådan noget.

Men tak for tilbuddet.... :)

: 29 apr 2007, 00:36
af Ole..
Bøg skrev:Tak for tilbuddet Ole, men tror jeg hellere vil finde nogen der er bygget til elektroniske dyser, for er ikke meget for at eksperimentere med sådan noget.

Men tak for tilbuddet.... :)


Det er så i orden, men det er nu ikke svært... Men ebay uk,de,com er din ven til at finde dem :wink:

: 29 apr 2007, 09:51
af Bøg
Ole.. skrev:
Bøg skrev:Tak for tilbuddet Ole, men tror jeg hellere vil finde nogen der er bygget til elektroniske dyser, for er ikke meget for at eksperimentere med sådan noget.

Men tak for tilbuddet.... :)


Det er så i orden, men det er nu ikke svært... Men ebay uk,de,com er din ven til at finde dem :wink:


Hvad skal man da gøre for at tilpasse dem? skal man så "bare" sætte dyser/ dysebro på manifolden og så spjældene bagefter?

og er 33mm spjælde store nok til en 1,8 16v?

: 29 apr 2007, 12:43
af Ole..
Bøg skrev:
Ole.. skrev:
Bøg skrev:Tak for tilbuddet Ole, men tror jeg hellere vil finde nogen der er bygget til elektroniske dyser, for er ikke meget for at eksperimentere med sådan noget.

Men tak for tilbuddet.... :)


Det er så i orden, men det er nu ikke svært... Men ebay uk,de,com er din ven til at finde dem :wink:


Hvad skal man da gøre for at tilpasse dem? skal man så "bare" sætte dyser/ dysebro på manifolden og så spjældene bagefter?

og er 33mm spjælde store nok til en 1,8 16v?



Om de er store nok skal jeg ikke kunne sige, men kander en som kørte med 40mm weber på en 1.8 8v med 35mm tragte og det kørte vist fint..

Ellers er det rigtig det andet med at smide dyserne i manifolden :wink: + Et gasspjældspotentiomter på siden af "spjældene"

: 29 apr 2007, 17:32
af Bøg
Ok så må jeg jo se om jeg kan finde nogen i den str.

Har kigget på nogen fra en Hayabusa samt Honda (et eller andet nr) som jo er elektronisk styret, så det vil jeg da kigge nærmere på hvis de er store nok.. :D

: 01 maj 2007, 00:32
af Slavteren
kan kun anbefale honda spjældene.. med meget små modifikationer kan dysebroen ændres så den kan køre med bil dysser placeret i spjældene. cbr 600 = 39mm, 929= 40mm og 959 =42mm spjælde. har selv de sidstnævnte, og det eneste jeg har lavet for at få mine civic dysser i er at byte lidt rundt på gummierne til dysserne, og lave 3 8 eller 9mm spacere til montering af dyssebroen. selv hondaens trykregulator var bolt on på spjældene...

: 02 maj 2007, 18:04
af "splatter"
er det ikke bare at finde nogle spjældhuse fra en corolla 20v'er dem plejer der da at være så mange til salg af mener de er 45mm (silvertop) og 48 mm(blacktop) :wink:

: 03 maj 2007, 08:41
af Slavteren
en af grundene til at jeg er gået mc vejen er at de ikke skal ha lavet flancer.. til slutningen foregår med nogle couplers, altså helt drundlæggende bare noget slange. det gør monteringen noget mere simpel + jeg tvivler på at jeg havde kunne få et sæt toyota spjælde til samme pris.

mit manifold blir sådan set "bare" den originale flance med 4 alurør påsvejst.