Side 2 af 3
: 27 feb 2007, 21:42
af klyfax
Svamp: DASU hjemmeside, kan da huske jeg har fundet det der...
: 27 feb 2007, 21:50
af grydesvamp
har ledt hele aftenen uden held.. nogen der kan finde mig et direkte link ?
: 27 feb 2007, 21:53
af Slavteren
jeg kan også huske at have set det en enkelt gang, men har aldrig fundet det igen.. prøv evt. at spørg inde på
www.rallyforum.dk
: 27 feb 2007, 21:56
af ae86
grydesvamp skrev:har ledt hele aftenen uden held.. nogen der kan finde mig et direkte link ?
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/tm_253_2007.pdf
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/t ... u_2007.pdf
De her er fra dasu.dk
under banesport reglement 5
og så er det reglement 2 tekniske bestemmelser
men hvad skal du køre ?
: 27 feb 2007, 21:59
af grydesvamp
planen er at begynde på klubrally da jeg har lidt svært ved at smadre noget jeg har brugt lang tid på (folkerace) men det er mere eller mindre også det jeg ved om sporten, da jeg ikke begynder på noget før efter sommer..
: 27 feb 2007, 22:06
af ae86
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/r ... y_2007.pdf
her er reglementet for klubrally
de bruger reglement 2 tekniskeregler (hvor bur og montering af seler brandslukker e.t.c er beskrevet)
hvilket er linket til i foregående post
: 27 feb 2007, 22:15
af grydesvamp
kan en normal bil synes med bur hvis det er bygget effter de følgene relgsæt ? og bilen er til helt "normalt" brug..?
: 27 feb 2007, 22:44
af ae86
En "normal" bil kan godt synes med bur men der er nogle lidt underlige regler som blev forlanget fra synsmands side da jeg fik synet
buret skal have have "løse" sidebars og må ikke være svejst fast i bilen men skal boltes fast dvs. de skal kunne boltes ud i tilfælde af at du sælger bilen til fru hansen på 80+ med gangbesvær som bor længer nede af vejen
de forlangde også at der var en almindelig 3 pkt rullesele selvom der var monteret en 3 tommer 6 pkt H-sele, Hvilket jeg den dag i dag er glad for og kan se ideen bag, nemlig at når man bruger bilen dagligt er det ikke altid man gider bruge H-selen og så slipper man for at slide på den
: 28 feb 2007, 16:48
af klyfax
Min synsmand sagde at så længe ind og udstigning stadige var let, og at dit udsyn i en 180 grader stadige er det samme, så måtte man gerne smide bur i. Og det skal boltes i. Det har faktisk ikke noget med at det skal kunnes tages ud igen, det er noget med at når du svejser så kan du risikere at bilen giver sig for varmen, og det må den ikke. Det er det jeg har fået advide...
: 28 feb 2007, 17:26
af ae86
klyfax skrev:Min synsmand sagde at så længe ind og udstigning stadige var let, og at dit udsyn i en 180 grader stadige er det samme, så måtte man gerne smide bur i. Og det skal boltes i. Det har faktisk ikke noget med at det skal kunnes tages ud igen, det er noget med at når du svejser så kan du risikere at bilen giver sig for varmen, og det må den ikke. Det er det jeg har fået advide...
Nu tror jeg han mente at man kunne nøjes med at bolte sidebars'ne af når man solgte bilen til fru hansen
men det med at bolte buret fast i bilen fordi man ricikere at bilen bliver skæv hvis man svejser det i ??????
Hvordan har du boltet dit bur fast i bilen ?
(du har måske en bil med oem iso-fix befæstelser for bur

)
jeg ved at vi måtte lave nogle "kasser/forstærkninger" efter de forskrifter der er i dasu tekniske reglement (dasu reglement nr 2) som blev svejst fast i bilen og som buret så blev boltet fast i så jeg ved ikke om min bil er blevet skæv af det, men jeg kan ikke se hvorfor den skulle blive mere skæv af at man havde svejst buret fast til de forstærkninger der var svejst fast i bilen