4 Punkt sele , Kan det være farligt ?
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
jeg kan også huske at have set det en enkelt gang, men har aldrig fundet det igen.. prøv evt. at spørg inde på www.rallyforum.dk
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
grydesvamp skrev:har ledt hele aftenen uden held.. nogen der kan finde mig et direkte link ?
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/tm_253_2007.pdf
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/t ... u_2007.pdf
De her er fra dasu.dk
under banesport reglement 5
og så er det reglement 2 tekniske bestemmelser
men hvad skal du køre ?
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/r ... y_2007.pdf
her er reglementet for klubrally
de bruger reglement 2 tekniskeregler (hvor bur og montering af seler brandslukker e.t.c er beskrevet)
hvilket er linket til i foregående post
her er reglementet for klubrally
de bruger reglement 2 tekniskeregler (hvor bur og montering af seler brandslukker e.t.c er beskrevet)
hvilket er linket til i foregående post
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
En "normal" bil kan godt synes med bur men der er nogle lidt underlige regler som blev forlanget fra synsmands side da jeg fik synet
buret skal have have "løse" sidebars og må ikke være svejst fast i bilen men skal boltes fast dvs. de skal kunne boltes ud i tilfælde af at du sælger bilen til fru hansen på 80+ med gangbesvær som bor længer nede af vejen
de forlangde også at der var en almindelig 3 pkt rullesele selvom der var monteret en 3 tommer 6 pkt H-sele, Hvilket jeg den dag i dag er glad for og kan se ideen bag, nemlig at når man bruger bilen dagligt er det ikke altid man gider bruge H-selen og så slipper man for at slide på den
buret skal have have "løse" sidebars og må ikke være svejst fast i bilen men skal boltes fast dvs. de skal kunne boltes ud i tilfælde af at du sælger bilen til fru hansen på 80+ med gangbesvær som bor længer nede af vejen
de forlangde også at der var en almindelig 3 pkt rullesele selvom der var monteret en 3 tommer 6 pkt H-sele, Hvilket jeg den dag i dag er glad for og kan se ideen bag, nemlig at når man bruger bilen dagligt er det ikke altid man gider bruge H-selen og så slipper man for at slide på den
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Min synsmand sagde at så længe ind og udstigning stadige var let, og at dit udsyn i en 180 grader stadige er det samme, så måtte man gerne smide bur i. Og det skal boltes i. Det har faktisk ikke noget med at det skal kunnes tages ud igen, det er noget med at når du svejser så kan du risikere at bilen giver sig for varmen, og det må den ikke. Det er det jeg har fået advide...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
klyfax skrev:Min synsmand sagde at så længe ind og udstigning stadige var let, og at dit udsyn i en 180 grader stadige er det samme, så måtte man gerne smide bur i. Og det skal boltes i. Det har faktisk ikke noget med at det skal kunnes tages ud igen, det er noget med at når du svejser så kan du risikere at bilen giver sig for varmen, og det må den ikke. Det er det jeg har fået advide...
Nu tror jeg han mente at man kunne nøjes med at bolte sidebars'ne af når man solgte bilen til fru hansen
men det med at bolte buret fast i bilen fordi man ricikere at bilen bliver skæv hvis man svejser det i ??????
Hvordan har du boltet dit bur fast i bilen ?
(du har måske en bil med oem iso-fix befæstelser for bur
jeg ved at vi måtte lave nogle "kasser/forstærkninger" efter de forskrifter der er i dasu tekniske reglement (dasu reglement nr 2) som blev svejst fast i bilen og som buret så blev boltet fast i så jeg ved ikke om min bil er blevet skæv af det, men jeg kan ikke se hvorfor den skulle blive mere skæv af at man havde svejst buret fast til de forstærkninger der var svejst fast i bilen