: 21 feb 2007, 16:43
LowDog skrev:ae86, hvordan laver din så tryk nu? Og hvor meget langsommere tror du den her vil gøre det.
Der er ikke noget turbotøven der er værd at snakke om, effekten leveres uden tøven fra lave omdrejninger men når den rammer sit "sweetspot" på omdrejningsscalaen, så kan man godt mærke at røven prøver at overhælde fronten, hvilket er stærkt vanedannende
Dette kunne sikkert tegnes som en kurve hvor det stejlest stignende må kunne fortolkes som største acceleration, når man ser bort fra de vildeste da de må være hjulspind
(største tilvækst i omdrejninger inden for en fast tidsramme, hvilket ikke er en præcis fremgangsmåde da man ikke tager højde for gearing og moment. Hastighedsforøgelsen over tid (accelerationen) kunne vel teoretisk være kraftigere i et gear hvor motoromdrejningerne stiger langsommere?? )
jeg har ikke nogen indikationer af hastigheder på min log da den jo afhænger af gearingen og vindmodstand e.t.c. så jeg kan ikke finde min acceleration udfra min hastighedstilvækst over tid.
Jeg tror nu at min løsning bliver at tilslutte min omdrejningstæller og prøve at se ved hvilken rpm den rammer warpspeed
Angående den større A/R kan jeg kun fortælle dig hvad der teoretisk burde ske, jeg har ingen erfaring med den. Den burde midste lidt i bunden og så have mere fra mellemområdet til top (den har et større flow hvilket gør at der går længere før modpresset i turbine/udstødning bliver en prop, så mere udstødningsgas = flereomdrejninger på den samme motor (ved samme ladetryk) = effekt leveret højre oppe (og mulighed for mere effekt
men prøv og hør om der er andre der køre med en kugleleje ar: 0.8(2?) GT28 turbine på en 1600 (4 ventilet)
(selvom de køre med en anden indsugningsdel burde de kunne komme med mere "hands-on" erfaring med den turbine end det jeg kan "gætte" mig til. ) hvis du har en større kompressor burde den bremse akslen lidt mere (tager lidt mere energi at drive rundt, hvilket jo kommer fra turbinen)
ps. der er ingen forskel i Exducer-diameteren af turbinehjulet (den store diameter) og så vidt jeg ved har de samme trim (har ikke chekket) dvs. det er det samme turbinehjul (trim er forhold mellem diameteren på den store og lille diameter på hjulet) den eneste forskel er hvordan udstødningsgassen ledes ind til turbinen (hvilken vinkel og i hvilet areal)
A/R er et Areal/Radius udtryk, A - arealet af det rør der leder gassen ind til hjulet (et mindre areal virker som når du klemmer på en vandslange) og R - radius indvirker på vinklen hvormed gassen rammer hjulet.