Side 2 af 7

: 19 feb 2007, 13:35
af Jesper H
Laver den lige så hurtigt tryk som gt35r?

Re: GT35R

: 19 feb 2007, 16:57
af K-FINN
audi_claus skrev:Hvorfor stod den af ?[/img]


Lejer var færdig..

Jesper: Ja tryk kom lige så hurtigt...
MVh Finn

: 19 feb 2007, 17:14
af audi_claus
Jeg læste tidligere, at den kun holdt til 135 km ?
Da jeg netop selv har installeret en GT35R i min bil ville jeg gerne vide, hvad man måske IKKE skal gøre ----
Jeg har tidligere haft problemer med en Turbonetic med keramisk trykleje hvor kuglerne smuldrede hvis den fik boost uden at motoren var gloende varm i forvejen. Blot 20 min pause før den blev fyret af igen var nok.
Den havde både vand og olie tilslutning lige som GT35R.

: 19 feb 2007, 17:24
af K-FINN
audi_claus skrev:Jeg læste tidligere, at den kun holdt til 135 km ?
Da jeg netop selv har installeret en GT35R i min bil ville jeg gerne vide, hvad man måske IKKE skal gøre ----
Jeg har tidligere haft problemer med en Turbonetic med keramisk trykleje hvor kuglerne smuldrede hvis den fik boost uden at motoren var gloende varm i forvejen. Blot 20 min pause før den blev fyret af igen var nok.
Den havde både vand og olie tilslutning lige som GT35R.


De kuglelejer turbo'er kan ikke holde til noget tryk, ret meget over 1,2 bar, forkortes levetiden væsenligt..
Og man skal være meget opmærksom på at lade den køle ned inden man stopper motor..
Tror ikke altid den fik lov at køle af efter de 402m+ at 1,7 bar er for meget til de kuglelejer turbo'er...
Syntes også en GT35 ser MEGET skrøbelig ud, det er satme en tynd aksel til forholdsvis stor hjul, den lille aksel er på overarbejde...

: 19 feb 2007, 18:02
af Morten VJ
Og man har vel selfølgelig husket at montere en restriktor på olietilførsels siden inden man startede motoren.
Da denne type turbo nærmest er hysterisk sårbar over for for meget olie,
til lejerne.
Hvilket har afholdt mig fra at købe en brugt.

MVH

Morten

: 19 feb 2007, 18:04
af K-FINN
Ja nu er det ikke nødvendig, da restrikter sider nede i tilførsel, der hvor du skruer banjobolt ned..
MVh Finn

: 19 feb 2007, 18:16
af audi_claus
Ja nu er det ikke nødvendig, da restrikter sider nede i tilførsel, der hvor du skruer banjobolt ned..


Jeg købte min olietilgangsslange ved Slangerspecialisten incl. en restriktor, der så mindre ud den, du omtaler (efter råd fra Turbodk )

: 19 feb 2007, 18:20
af ae86
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
audi_claus skrev:Jeg læste tidligere, at den kun holdt til 135 km ?
Da jeg netop selv har installeret en GT35R i min bil ville jeg gerne vide, hvad man måske IKKE skal gøre ----
Jeg har tidligere haft problemer med en Turbonetic med keramisk trykleje hvor kuglerne smuldrede hvis den fik boost uden at motoren var gloende varm i forvejen. Blot 20 min pause før den blev fyret af igen var nok.
Den havde både vand og olie tilslutning lige som GT35R.


De kuglelejer turbo'er kan ikke holde til noget tryk, ret meget over 1,2 bar, forkortes levetiden væsenligt..
Og man skal være meget opmærksom på at lade den køle ned inden man stopper motor..
Tror ikke altid den fik lov at køle af efter de 402m+ at 1,7 bar er for meget til de kuglelejer turbo'er...
Syntes også en GT35 ser MEGET skrøbelig ud, det er satme en tynd aksel til forholdsvis stor hjul, den lille aksel er på overarbejde...


Så syntes jeg at du skulle kontakte Garrett og fortælle dem at det er noget lort de laver. :wink:

De Compressormaps jeg har ser for en GT35R har alle et Pressure ratio der sitkker over 3, og så vidt jeg ved skulle det groft omregnet (afhænging af atmosfærrisk tryk) være oppe omkring de 2 bars ladetryk ?? :?

Men det kan da være at Garrett ikke har forstand på at lave turboladere :roll:

Derudover syntes du at akslen på en GT35 har en for tynd aksel! men er det akslen der er knækket ??

De fleste aksler, jeg har hørt om, knækker enten pga. manglende smørring/ køling (lejerne går først) eller på grund af en for lille blowoff (compressoren staller da den ikke kan komme af med ladetrykket)

Et lille tip til at forlænge levetiden af din turbo er at afmontere den og lægge den på hylden derhjemme, alt hvad der tunes på bliver hårde belastet sådanne er det bare, selfølgelig skulle din GT35R da have holdt til mere end 130km men mon ikke der er en grund til at den er stået af.

selfølgelig skal du da have held og lykke med din kineserturbo, og hvis den holder for dig og laver det tryk og de hk du ønsker så :rock: - on

har set den turbo du har købt hos turbomotor.dk og den ser noget bedre ud en de tidligere kineserturboer jeg tidligere har set (den er bla. ikke limet med araldit) så jeg ser da frem til at høre mere når i har haft dem kørende lidt mere en de 20 min den har kørt på et rulle felt

afventer statusrapport for "mit liv med en kineser efter xK km"

: 19 feb 2007, 18:26
af K-FINN
ae86 skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
audi_claus skrev:Jeg læste tidligere, at den kun holdt til 135 km ?
Da jeg netop selv har installeret en GT35R i min bil ville jeg gerne vide, hvad man måske IKKE skal gøre ----
Jeg har tidligere haft problemer med en Turbonetic med keramisk trykleje hvor kuglerne smuldrede hvis den fik boost uden at motoren var gloende varm i forvejen. Blot 20 min pause før den blev fyret af igen var nok.
Den havde både vand og olie tilslutning lige som GT35R.


De kuglelejer turbo'er kan ikke holde til noget tryk, ret meget over 1,2 bar, forkortes levetiden væsenligt..
Og man skal være meget opmærksom på at lade den køle ned inden man stopper motor..
Tror ikke altid den fik lov at køle af efter de 402m+ at 1,7 bar er for meget til de kuglelejer turbo'er...
Syntes også en GT35 ser MEGET skrøbelig ud, det er satme en tynd aksel til forholdsvis stor hjul, den lille aksel er på overarbejde...


Så syntes jeg at du skulle kontakte Garrett og fortælle dem at det er noget lort de laver. :wink:

De Compressormaps jeg har ser for en GT35R har alle et Pressure ratio der sitkker over 3, og så vidt jeg ved skulle det groft omregnet (afhænging af atmosfærrisk tryk) være oppe omkring de 2 bars ladetryk ?? :?

Men det kan da være at Garrett ikke har forstand på at lave turboladere :roll:

Derudover syntes du at akslen på en GT35 har en for tynd aksel! men er det akslen der er knækket ??

De fleste aksler, jeg har hørt om, knækker enten pga. manglende smørring/ køling (lejerne går først) eller på grund af en for lille blowoff (compressoren staller da den ikke kan komme af med ladetrykket)

Et lille tip til at forlænge levetiden af din turbo er at afmontere den og lægge den på hylden derhjemme, alt hvad der tunes på bliver hårde belastet sådanne er det bare, selfølgelig skulle din GT35R da have holdt til mere end 130km men mon ikke der er en grund til at den er stået af.

selfølgelig skal du da have held og lykke med din kineserturbo, og hvis den holder for dig og laver det tryk og de hk du ønsker så :rock: - on

har set den turbo du har købt hos turbomotor.dk og den ser noget bedre ud en de tidligere kineserturboer jeg tidligere har set (den er bla. ikke limet med araldit) så jeg ser da frem til at høre mere når i har haft dem kørende lidt mere en de 20 min den har kørt på et rulle felt

afventer statusrapport for "mit liv med en kineser efter xK km"


Ja hvis du nu selv går ind på daubjerg hjemmeside og ser hvad de selv anbefaler af max tryk..
Men hvis du mener at de kan holde til mere end de de anbefaler, altså over 1,4-1,6 bar max,alt efter hvilken turbo,uden 360 graders lejer, så held og lykke med det..
MVh Finn
PS. den har da nogle km bag sig, motor skulle jo justeres..

: 19 feb 2007, 18:51
af ae86
Ja hvis du nu selv går ind på daubjerg hjemmeside og ser hvad de selv anbefaler af max tryk..
Men hvis du mener at de kan holde til mere end de de anbefaler, altså over 1,4-1,6 bar max,alt efter hvilken turbo,uden 360 graders lejer, så held og lykke med det..
MVh Finn
PS. den har da nogle km bag sig, motor skulle jo justeres..


Hvad mener du med uden 360 graders lejer ??
er det ikke en kugleleje turbo vi snakker om??

Daugbjerg er ikke gud inden for Turboer, der med ikke ment at de er håbløse men de driver en forretning og ønsker ikke for mange reklamationer (går udfra at de har fået en sang fra de varme lande fra dig :wink: ) så at sætte en mere konservativ opgivelse på de turboer de sælger er da forståligt, hvad jeg ikke helt kan forstå med dem er hvordan de kan fraskrive sig garanti for kuglelejeturboer som de skriver (der må da være et eller andet brugbart i købeloven)

Derudover har Daugbjerg også valgt at afvige fra Garrett's turbo modelopgivelser bla. ved at have RS modeller af kugleleje turboer udover den Garrett har i sit program (man har umildbart valgt selv at navngive dem??) eg. GT2871RS. er der andre der har set Garrett kilder der opgiver GT2871R som GT2871RS)