: 18 feb 2007, 11:34
flyby skrev:jeg tænker på forsikring
Nogenlunde det samme, gemmer sig og håber på det bedste... Eftermontering af turbo eller anden form for tryk anses som at overskride 20% reglen ligemeget hvad. Så skifter bilen identitet og så skal der betales afgift og den skal igennem syn. Det bliver nok et ret stort problem, for her skal man kunne bevise at den stadig overholder emmisions kravene, og der koster altså kassen at få lavet de tests. Det mener jeg at man skal til tyskland for at få gjort, og som sagt så koster det en arm og et ben. Der findes dog nogle turbo/ kompressor kit's som er godkendt til nogle motore. Hvis du så klare dig igennem synshallen, så skla du så lige have forklaret dit forsikrings selskab at du lige har monteret turbo på din BMW 325'er som nu yder 300Hk i stedet for 192Hk... Det bliver de sikkert ellevilde med at høre...
Man kan dog også i nogle tilfælde få godkendelser fra producenten af bilen. Eksempelvis har Peugeot godkendt at man kan smide en 2.0 8V turbo motor fra 406'eren i en Peugeot 306 XSI. Så det skulle være relativt let at få godkendt i synshallen, og du slipper også for afgift da bilen ikke skifter identitet. Men forsikrings selskabet skal stadig have besked...
Det er sådan jeg har lært det, men er der nogle som mener jeg er forkert på den, så ret mig endelig