Side 2 af 2
kab. indstilling ????
: 28 jan 2007, 15:06
af cb
har du indstillet din kab. rigtig så den får det benzin som den skal have ????
har kørt med de V6 motor i mere end 20 år og har ikke nogen prob. med at køre på 95 oktan heller ikke på turbomotor
jeg har ALDRIG kørt med originale tændrør og det går nu også fint
: 01 feb 2007, 17:23
af Volvo-Dennis
Karb har jeg også lige indstillet, begge skruer helt ind og et par omgange ud. Starte den op, lade blive driftvarm, og så begge skruer lige meget ud til den var oppe på lidt over 3%.. for så får den da nok. Men nej, den banker stadig en lille smule ved sejtræk. Jeg fatter det ikke!
just
: 01 feb 2007, 23:07
af cb
det er ikke den rigtige måde at just. den karburator på
er ikke sikker på jeg kan huske den korrekte måde men ved det ikke er sådan.
du må have fat i en forviring til det
: 02 feb 2007, 09:03
af Volvo-Dennis
Okay, det kunne jeg godt forestille mig. Skal man man have noget flowmåler lige som til justering af noget dobbeltkarb.? Eller er det helt i skoven?
: 04 feb 2007, 17:12
af cb
nej der skal ikke bruges noget ud over den rigtig metode
du skal have fat i en beskrivelse af hvordan man gør det
: 04 feb 2007, 18:04
af JPP
Er du helt sikker på det er tændingsbanken?
Det har før været oppe at vende at en revne i udstødningsmanifolden kan have helt samme karakteristiske lyd.
Hvornår er der tændingsbanken? - hele tiden, kold/varm motor, tomgang, i max momentområdet, høje rpm....
: 04 feb 2007, 19:25
af Volvo-Dennis
Ja, jeg er 100% sikker. Der er intet når den en kold, men når den er godt driftvarm kommer det. Ved sejtræk og rpm op til ca. 3000..
Er der nogle af jer der har et forslag til et ideelt tændingstidspunkt på sådan en "YYP" motor?