Side 2 af 4

: 15 jan 2007, 18:47
af klyfax
NaDiT skrev:Okay, nej jeg køre ik med Mf2, køre kun med extern benzintryksregulator og pumpe. samt blandingsmåler til at holde øje med det. Mf2 har jeg liggende, men er ik helt vups på det med montering af det, plus at der ska bores i manifoldet.. :S
Men prøver hvertfald det med rørende


Det skader ikke at prøve :)

: 15 jan 2007, 20:32
af K-FINN
Kører du på 95, hvis ja, det kan sagtens være problemmet..
Hvordan ser blanding ud der hvor den tændingsbanker..
MVh Finn

: 15 jan 2007, 21:21
af NaDiT
Jeg køre på 95 ja, men har enkelte gange prøvet med noget octan boost, umiddelbart har det ik hjulpet noget, har aldrig prøvet shells vpower, 97. måske det virker.

banken kommer lige når turboen for ladetryk, altså er blandingen rimligt derop af mod fed.. det er en mf2 blaningsmåler, og det er den sidste grønne diode der lyser inden de røde.. (ved ik så meget om lambda tallene)

: 15 jan 2007, 21:40
af K-FINN
Er ret sikker på noget 98 oktan ville afhjælpe problemmet.
Har du checket tænding ?
MVh Finn

: 15 jan 2007, 21:41
af NaDiT
det vil jeg så prøve, tanken er tom nu, så fylder noget 98 på, og prøver at ændre afstanden på tændrørende i morgen..

hva kan jeg ellers tjekke ved tændingen? den står std. 10G før top med lus på t1 og te1

: 15 jan 2007, 21:47
af K-FINN
Tror faktisk nok vi trak den 2-3 grader tilbage da vi monterede sidste gang, men prøv det med 98 først
MVh Finn

: 15 jan 2007, 21:58
af NaDiT
okay, det prøver jeg. du ska ha mange tak for tålmodigheden og hjælpen.. :)

: 17 jan 2007, 21:35
af Runesm
Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?

: 17 jan 2007, 22:28
af Jesper H
Runesm skrev:Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?


Han skriver han ikke køre med MF2.
Styreboksen kan snydes med en FCD, den koster 200 kr. ved www.turbomotor.dk (eller 1000 kr. hvis der skal stå HKS på den)

: 18 jan 2007, 10:56
af klyfax
Runesm skrev:Du siger du kører uden mf2?

Dvs at sådan en motor rent faktisk kan eftermonteres med turbo på lavt tryk, uden andre ændringer, altså med standard motorcomputer?

Jeg troede ellers den gik i nødprogram når den så tryk?


Har en kammerat der satte turbo på en 1.3'er.

4 dyser, FCD, turbo, manifold, rør, ic og 2 toppakninger. 120 hk og 150 nm, standard 75 hk. Og den har fået 20000 km TÆSK, og den køre stadige.
Og det er faktisk lettere på nogle 2.0'er.