Side 2 af 3

: 05 jan 2007, 22:46
af hYe
tinasmartin skrev:haha jeg skal lære at skrive hurtigere end morten :grin:

og hye du var lidt hurtigere... :tooth:


haha.. Sygt.. sendt i samme minut.. lurede da også at morten har været en lille smule hurtigere..

evomega3000 skrev:det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk

Sådan kan man vel godt vende den. F.eks er traktormotorer som regel underkvadratiske.. :D

: 05 jan 2007, 22:56
af Danielsito
evomega3000 skrev:takke for alle svarende

det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk :?: :?:

Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.

Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.

Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.

I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.

: 05 jan 2007, 23:42
af Slavteren
men man kan jo ikke direkte dømme en motor ud fra det.. f.eks. er en b18c (honda integra) motor underkvadratisk, men ingen vil vel beskylde den for at være en doven moment motor? det samme gælder min zc1 motor jeg er i gang med, knap så mange omdrejninger, men vil absolut ikke kalde den en slider...

: 06 jan 2007, 01:21
af uno
det kan godt ske man ikke kan sige noget med sikkerhed bare ved at se på boring og slaglængde men jeg har været med i et traktortrækker projekt som vi borede op..

Før 110mmboring 120mmboring og stille og rolig på alle måder

Efter 120 *120mm og en meget sprød speder reaktion.. -som en god gti

: 06 jan 2007, 13:58
af evomega3000
Daniel 537 skrev:
evomega3000 skrev:takke for alle svarende

det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk :?: :?:

Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.

Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.

Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.

I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.


Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor
og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor
og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om

den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.

har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger :)

: 06 jan 2007, 15:17
af Danielsito
evomega3000 skrev:
Daniel 537 skrev:
evomega3000 skrev:takke for alle svarende

det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk :?: :?:

Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.

Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.

Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.

I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.


Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor
og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor
og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om

den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.

har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger :)

Boring på både din og Lotus Omega er 95mm. Slaglængden på LO er 85mm. Slaglængden på din kender jeg ikke. Men den er mindre.

Alle tre motorer er bygget med Opels 3000i 24V som udgangspunkt. Så de har alle 24 ventiler.

: 06 jan 2007, 15:23
af uno
evomega3000 skrev:
Daniel 537 skrev:
evomega3000 skrev:takke for alle svarende

det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk :?: :?:

Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.

Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.

Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.

I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.


Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor
og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor
og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om

den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.

har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger :)[/quo

Har data på en "91 b/s -95/69,8

Og kigge på det burde den kunne blive ret frisk i rpm

Vil selv påstå det er bedre at have boring end slag, fordi du med stor borind har muglighed for større ventil areal =boring fordel over hele skalaen
slag mest i lave rpm.. -imo

: 06 jan 2007, 19:09
af JPP
Daniel 537 skrev:En overkvadratisk motor er oftest gladest for at tage en masse omdrejninger. F.eks. en 4 cylindret sportsmc.
En underkvadratisk motor har bedre drejningsmoment, pga. den lange slaglængde.


Husk at den alt overvejende grund til en overkradratisk tager mange omdrejninger er fordi det giver plads til større ventiler.

At en underkvadratisk motor siges at give bedre moment, er oftest at det er en nem måde at øge volumen på.

Mvh Jakob

: 06 jan 2007, 21:58
af Danielsito
JakobM skrev:
Daniel 537 skrev:En overkvadratisk motor er oftest gladest for at tage en masse omdrejninger. F.eks. en 4 cylindret sportsmc.
En underkvadratisk motor har bedre drejningsmoment, pga. den lange slaglængde.


Husk at den alt overvejende grund til en overkradratisk tager mange omdrejninger er fordi det giver plads til større ventiler.


Du har ret! Det har jeg slet ikke overvejet! :reading:

: 07 jan 2007, 19:43
af evomega3000
Har data på en "91 b/s -95/69,8

De data er sikket de samme på min motor.

jeg tror jeg beholde min egen krumtap, finde nogen smedet stemplet der er større, og bore motoren op, og ser hvad det gir.

skal have motoren skildt af og se hvor meget den kan bores unden den tage skade.

plane er at komme over 200hk, men det skulle også være muligt, for senator 3.0 har 180hk standart.

Mange tak for de forskellige inputs.

Med Venlig hilsen Dennis :D