det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk
Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.
Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.
Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.
I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.
men man kan jo ikke direkte dømme en motor ud fra det.. f.eks. er en b18c (honda integra) motor underkvadratisk, men ingen vil vel beskylde den for at være en doven moment motor? det samme gælder min zc1 motor jeg er i gang med, knap så mange omdrejninger, men vil absolut ikke kalde den en slider...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
det kan godt ske man ikke kan sige noget med sikkerhed bare ved at se på boring og slaglængde men jeg har været med i et traktortrækker projekt som vi borede op..
Før 110mmboring 120mmboring og stille og rolig på alle måder
Efter 120 *120mm og en meget sprød speder reaktion.. -som en god gti
det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk
Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.
Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V. Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.
Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af. Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.
I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.
Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor
og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor
og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om
den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.
har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger
det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk
Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.
Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V. Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.
Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af. Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.
I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.
Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om
den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.
har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger
Boring på både din og Lotus Omega er 95mm. Slaglængden på LO er 85mm. Slaglængden på din kender jeg ikke. Men den er mindre.
Alle tre motorer er bygget med Opels 3000i 24V som udgangspunkt. Så de har alle 24 ventiler.
det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk
Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.
Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V. Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.
Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af. Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.
I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.
Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor
og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor
og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om
den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.
har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger [/quo
Har data på en "91 b/s -95/69,8
Og kigge på det burde den kunne blive ret frisk i rpm
Vil selv påstå det er bedre at have boring end slag, fordi du med stor borind har muglighed for større ventil areal =boring fordel over hele skalaen
slag mest i lave rpm.. -imo
Senest rettet af uno 07 jan 2007, 13:04, rettet i alt 1 gang.
Daniel 537 skrev:En overkvadratisk motor er oftest gladest for at tage en masse omdrejninger. F.eks. en 4 cylindret sportsmc. En underkvadratisk motor har bedre drejningsmoment, pga. den lange slaglængde.
Husk at den alt overvejende grund til en overkradratisk tager mange omdrejninger er fordi det giver plads til større ventiler.
At en underkvadratisk motor siges at give bedre moment, er oftest at det er en nem måde at øge volumen på.
Daniel 537 skrev:En overkvadratisk motor er oftest gladest for at tage en masse omdrejninger. F.eks. en 4 cylindret sportsmc. En underkvadratisk motor har bedre drejningsmoment, pga. den lange slaglængde.
Husk at den alt overvejende grund til en overkradratisk tager mange omdrejninger er fordi det giver plads til større ventiler.