Side 2 af 5
: 10 dec 2006, 12:28
af klyfax
Jesper H skrev:Er det noget de gør med vilje (ala launch control?) for at sparke liv i turboen?.
Nej det er faktisk fordi den for alt for meget diesel når turboen ikke lader, så bliver de nød til at give lidt gas og så gå i neutral lige bag efter. Det gøres så endtil turboen lader med omkring 2-5 bar. Så kan de give fuld gas. Hvis de bare giver fuld gas, uden turbo tryk drunker traktoren.
Lidt ældre standard traktorere, der bare er skruet i pumpen laver også flammere, og det er bare ved markkørsel.
: 10 dec 2006, 19:42
af Lars E
he he... ja de traktortrækkere er sku imponerende at se

: 10 dec 2006, 21:58
af Slavteren
HenrikGM skrev:Slavteren skrev:ha ha, vil absolut ikke kalde mig en miljøaktivist.. men på den anden side så er den slags udledninger der vel heller ikke ligefrem med til at fremme motorsporten i de kredse... alligevel imponerende at der kan komme så meget sod ud af så lille et rør

Spørgsmålet er hvad der er værst; 15sekunders dieselos, 150x på en dag, eller 250bilers noget letsindige omgang med interessante kemikalier i tanken for at køre 400m...Ja, traktortræk er visuelt meget forurenende, især Diesel klassen. Jeg tror dog BESTEMT ikke det bliver mere rent med methanolmotorerne, men det SER rent ud, og giver derfor ikke så meget opmærksomhed.....Ikke alt øjet ser er som det syner....
enig, det var også pointen med at det ser voldsomt ud jeg ville frem til..
: 10 dec 2006, 23:03
af Havneren
HenrikGM skrev:Slavteren skrev:ha ha, vil absolut ikke kalde mig en miljøaktivist.. men på den anden side så er den slags udledninger der vel heller ikke ligefrem med til at fremme motorsporten i de kredse... alligevel imponerende at der kan komme så meget sod ud af så lille et rør

Spørgsmålet er hvad der er værst; 15sekunders dieselos, 150x på en dag, eller 250bilers noget letsindige omgang med interessante kemikalier i tanken for at køre 400m...Ja, traktortræk er visuelt meget forurenende, især Diesel klassen. Jeg tror dog BESTEMT ikke det bliver mere rent med methanolmotorerne, men det SER rent ud, og giver derfor ikke så meget opmærksomhed.....Ikke alt øjet ser er som det syner....
Hummm... Jeg vil nu tillade mig helt bestemt at mene at methanol brænder mere rent en diesel og vil forurene mindre. (Nu er forurening dog et ret vidt begreb i alle dets afskygninger).
V/h Chr
: 11 dec 2006, 11:43
af Dagooz
Føj, det må lugte!
: 11 dec 2006, 13:55
af mh
Glæder mig allerede til at se det i 07

: 11 dec 2006, 22:05
af wukshady
Dagooz skrev:Føj, det må lugte!
Det dufter herligt! Man bliver afhængig af dieselos, tro mig...

: 12 dec 2006, 16:19
af Dagooz
wukshady skrev:Dagooz skrev:Føj, det må lugte!
Det dufter herligt! Man bliver afhængig af dieselos, tro mig...

Jeg fik sgu nok af det i mili. At stå ved siden af en MAN Magirus (hvad den nu hedder) en kold vintermorgen når den skal varme op er sgu noget af det værste der findes. Jeg får sgu brækfornemmelser af dieselos.
: 13 dec 2006, 03:29
af Carsten 205 GTI 1,9 T
wukshady skrev:Dagooz skrev:Føj, det må lugte!
Det dufter herligt! Man bliver afhængig af dieselos, tro mig...

Rigtige mænd lugter af pis, sved og diesel
Og ja, den lyder godt

: 13 dec 2006, 09:50
af grydesvamp
diesel er en go ting.. men der er altså også noget der rører mit hjerte når jeg engang i mellem hiver liv i min gamle suzuki knallert.. den duft af benzin og olie giver minder.. alt lige fra frostbid til den første kæreste..
er personligt ikke så meget til de metanol trækkere synes der er mere stil over en gammel traktor der kan sende en kæmpe pæl ud af skorstenen når den går fra land.