Side 2 af 2

: 30 nov 2006, 16:23
af K-FINN
Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:

: 30 nov 2006, 18:42
af Havneren
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Ja... Der var et par af amerikanerne der røg. Det var så heller ingen potter på overhovedet (mig bekendt da).

Og ja... Det er forverrende med to forskellige lydmålinger - Man skal så bare huske det der med at de er lavet to forskellige steder og der af ikke nødvendigves kan sammenlignes.

V/h Chr

: 30 nov 2006, 18:53
af K-FINN
Havneren skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Ja... Der var et par af amerikanerne der røg. Det var så heller ingen potter på overhovedet (mig bekendt da).

Og ja... Det er forverrende med to forskellige lydmålinger - Man skal så bare huske det der med at de er lavet to forskellige steder og der af ikke nødvendigves kan sammenlignes.

V/h Chr



Og det at det ikke kan sammenlignes, gør det jo kun værer..
MVh Finn

: 30 nov 2006, 21:51
af Havneren
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Havneren skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Ja... Der var et par af amerikanerne der røg. Det var så heller ingen potter på overhovedet (mig bekendt da).

Og ja... Det er forverrende med to forskellige lydmålinger - Man skal så bare huske det der med at de er lavet to forskellige steder og der af ikke nødvendigves kan sammenlignes.

V/h Chr



Og det at det ikke kan sammenlignes, gør det jo kun værer..
MVh Finn


Jo, men det er jo noget der bestemmet fra højere sted. Der er ikke noget standardiseret (Ikke mig bekendt da). PKJ fik jo udførlige retningslinier(Brugsanvisning) af amtet for, hvordan støjmålingen skulle foretages. Når der så skal støjmåles i et andet amt har de måske andre retningslinier(Brugsanvisning).

V/h Chr

: 30 nov 2006, 23:05
af HenrikGM
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Langt de fleste ville kunne overholde det hvis de gjorde en indsats for det.
Som Havneren skriver, så var der flere biler hvor der direkte var gjort noget for at få den til at larme mest muligt, eller indsatsen for støjdæmpning mest var af kosmetisk karakter uden egentlig funktion.

Michael kunne have fikset det uden de store problemer, men var nok ikke helt forberedt på at reglen faktisk blev forsøgt overholdt, modsat normal kutyme på Vandel.

: 01 dec 2006, 00:17
af K-FINN
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Langt de fleste ville kunne overholde det hvis de gjorde en indsats for det.
Som Havneren skriver, så var der flere biler hvor der direkte var gjort noget for at få den til at larme mest muligt, eller indsatsen for støjdæmpning mest var af kosmetisk karakter uden egentlig funktion.

Michael kunne have fikset det uden de store problemer, men var nok ikke helt forberedt på at reglen faktisk blev forsøgt overholdt, modsat normal kutyme på Vandel.


Håber du får ret henrik..

: 01 dec 2006, 21:11
af HenrikGM
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Langt de fleste ville kunne overholde det hvis de gjorde en indsats for det.
Som Havneren skriver, så var der flere biler hvor der direkte var gjort noget for at få den til at larme mest muligt, eller indsatsen for støjdæmpning mest var af kosmetisk karakter uden egentlig funktion.

Michael kunne have fikset det uden de store problemer, men var nok ikke helt forberedt på at reglen faktisk blev forsøgt overholdt, modsat normal kutyme på Vandel.


Håber du får ret henrik..


Det bliver mere interessant hvordan fremtidens krav ser ud.

Bottomline er at de helt frie udstødninger nok er lidt risikable at køre med hvis man vil være sikker på at kunne køre uden at risikere en udelukkelse.

Og da lidt furnuftig dæmpning kun æder en begrænset effekt, så er argumentet for IKKE at forsøge at dæmpe det ikke så meget værd i mine øjne.

BTW; jo længere bagude dæmperen er, desto bedre virker den.

: 01 dec 2006, 22:03
af K-FINN
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
HenrikGM skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja er ikke den helt store lydmand, men så da dem der blev afvist.
Mange af dem var sugemotore, bla. de fleste amerikanere, og ja de larmer en del.

Men misforstå mig ikke, håber squ der kommer nogle grænser som kan overholdes af de fleste, men ret forvirrende når der laves to vidt forskellige målinger på den samme bil..
Må nok hellere sætte en ekstra mellempotte på :tooth:


Langt de fleste ville kunne overholde det hvis de gjorde en indsats for det.
Som Havneren skriver, så var der flere biler hvor der direkte var gjort noget for at få den til at larme mest muligt, eller indsatsen for støjdæmpning mest var af kosmetisk karakter uden egentlig funktion.

Michael kunne have fikset det uden de store problemer, men var nok ikke helt forberedt på at reglen faktisk blev forsøgt overholdt, modsat normal kutyme på Vandel.


Håber du får ret henrik..


Det bliver mere interessant hvordan fremtidens krav ser ud.

Bottomline er at de helt frie udstødninger nok er lidt risikable at køre med hvis man vil være sikker på at kunne køre uden at risikere en udelukkelse.

Og da lidt furnuftig dæmpning kun æder en begrænset effekt, så er argumentet for IKKE at forsøge at dæmpe det ikke så meget værd i mine øjne.

BTW; jo længere bagude dæmperen er, desto bedre virker den.


Ja de amerikanere må gøre lidt, vi andre har da også potter på.
Yup så langt tilbage med potter som muligt, kan man få en flexpotte :tooth:
MVh Finn