Side 2 af 3

: 15 nov 2006, 18:47
af duckstar
Done.

: 15 nov 2006, 21:51
af duckstar
Hej Peter,

Nå, vi fik jo slettet fejlene og slukket motorlampen.. men ud over dine lagrede fejl med manglende lambdasonde, defekt IAT og MAP var der jo en P1632 fejlkode - det er en fabrikatspecifik fejl som jeg ikke kan komme nærmere end:

Noget med generator-lade-regulering, Battery Voltage Monitor Circuit, og Theft Deterrent Fuel Disable Signal Received ..

Dit problem du indledende beskrev, er jeg slet ikke i tvivl om er en tandrem der sidder forkert, enten på grund af forkert timing ved monteringen, eller fordi den er "hoppet" en enkelt tand eller to.

Tak for colaen ;)

: 15 nov 2006, 22:15
af speedy_p
Hehe... tak for hjælpen... :)

SÅ må jeg håbe at jeg kan komme til at kigge på det imorgen ved lejlighed... må være tandremmen der er "hoppet" en tand, ellers er det fanme for pinligt... :tooth: hehe...

Skal faktisk siges at bilen kørte meget godt efter vi havde slettet alle fejlene, men den begyndte så igen da jeg kom ind på christians havn, så mon ikke det var fordi den kom over 3000 omd der... ;)

Jeg skriver lige om det hjælper at kigge på tandremmen... hvis det ikke er det så ved jeg ikke hva jeg skal gøre... måske gå ned til peugeot og betale mig fra det... :damn:

: 15 nov 2006, 22:39
af duckstar
speedy_p skrev:...den begyndte så igen da jeg kom ind på christians havn, så mon ikke det var fordi den kom over 3000 omd der... ;)


Lyser motorlampen igen?

: 16 nov 2006, 00:58
af speedy_p
duckstardeluxe skrev:
speedy_p skrev:...den begyndte så igen da jeg kom ind på christians havn, så mon ikke det var fordi den kom over 3000 omd der... ;)


Lyser motorlampen igen?


Lagde jeg sgudt mærke til... må lige holde øje med det imorgen... :)

: 16 nov 2006, 09:35
af speedy_p
MIL lampen tændte først da jeg var halvvejs til lyngby... :)

Underligt at køre som en morfar... holde den under 3000 omd hele tiden... det er den sgu ikke vant til... ;)

: 16 nov 2006, 09:52
af duckstar
Det skyldes formentligt at den går i nødprogram over den dårlige forbrænding.. den må jo stå åben i både indsugning og udstødningsventiler over de 3.000 omdr ;)

: 16 nov 2006, 10:14
af speedy_p
yes... men lykkedes mig at holde den under det meste af vejen... :) ligesom at køre i en 206 med 1.1 motor... hehe...

Har lige snakket med min kammerat med værksted, og han mente også at det var knasthjulen der stod en tand forkert... og vi kigger på den søndag... og det er sådan set også godt nok... skal ikke køre nogle steder i weekenden alligevel...

: 19 nov 2006, 18:55
af speedy_p
Så fik vi splittet motoren ad og sat tandremmen ordentligt på... og kan så konstatere at det ikke var det... vi tjekkede tandrørene og de var fuldstændigt soddet til.... helt sorte og velour agtige... :roll:

Vi rensede dem, og det hjalp en lille smule, så prøver at købe 4 nye imorgen og skifte dem... men er ikke sikker på at det kun er det... :damn:

: 19 nov 2006, 21:16
af Bay
Hvordan er benzin økonomien?
Hvis tændrørene er sodet meget til kan det godt tyde på for fed benzinblanding.
Evt. er motortemp føler gået

Prøv at få bilen 4-gas testet. Det vil afsløre om blandingen er i orden.