Side 2 af 2

: 12 nov 2006, 20:16
af lqs
turbinen blev storre baade paa hjul og i hus. fra 10 til 25 i de interne HOLSETT numre. turboerne er begge baseret paa HX55 dvs den storste til 6cyl lastbilsmotor fra SCANIA. hade egentlig lavet en mellem ting med 20 udstodningshus og 70mm kompressorside. den blev nu bare sprunget over. hybridladeren HENRIK samlede for mig var med et daarligt kompressorhjul fra HX60 der blev drejet ned til ca 74mm (fra 76) og et hus fra en CATTERPILLAR et eller andet.... med et A/R paa 72 eller maaske 75.... med rigtig stor og frygtindgydende 6" tilslutning! ladetrykket kom lidt senere. plus det blev veasentlig hojere uden at aendre noget med WG! monentet faldt ret hurtigt. men slet ikke saa hurtigt som vi paa det tidspunkt troede... der er siden lavet et nyt program til at maale den slags motorer (300kmt paa rullerne) med det blev moment kurven meget bedre. vender tilbage til det senere paa ugen. er pt i SLC. MVH. soren

: 13 nov 2006, 07:01
af Andy
lqs skrev:er pt i SLC. MVH. soren


Nå så giver det bedre mening, hvoffor du ikke bruger Æ,Ø og Å....