bankeindikation og trykstyring med MS, hvordan gør i?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#11 Indlæg af Saab-Daniel »

Ahh, kan se jeg kan finde 5v på den øverste pin af R11.
Spurgte på msefi også, hvor jeg bliver foreslået at bruge en modstan på mellem 1 til 5 kohm som pull-up i stedet for 470ohm. Hvad mener i om det?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Saab-Daniel skrev:Super, tak for det.
Med hensyn til de 5 volt, hvor skal jeg tage dem fra?
Og er det overhovedet nødvendigt, nu vi "bare" skal have stel in på den pin MS bruger??
Daniel.


Du skal bruge de 5 volt til at lave en spændingsforskel som Ms kan måle.
5volt= normalt
0volt= tændings bank

Hvis du ikke har de 5 volt så måler den ingen ting.
og kan ikke bruge indgangen.

Valg af modstands værdi tjaa. jo større modstand jo mindre belastning på 5 volts forsyningen, men til gængæld også større følsomhed over for fugt og skidt i stikket.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar