Side 2 af 2
: 17 sep 2006, 15:13
af 2fat2fly
jo men den regulator lyder da noget mærkelig i mine øre, den skal jo hæve trykket når dit Vacum forsvinder, de 0,3bar er jo ikke mere en den org klare.
Er der da ikke nogen vakum slange på den ekstra trykregulator, ellers virker den jo bare som en klemme på retur slangen !
: 18 sep 2006, 17:46
af Carsten
Jeg har nu stået og kigget lidt på den regulator og gasset op osv... det ser ud til at den veksler med 0.5bar i tomgang kontra belastning. Jo der sidder vacuum på, og det vacuum har jeg bare forbundet med vacuumslangen fra den originale regulator og videre ned til en studs der sidder på et af spjældhusene, mellem spjæld og topstykke.
: 18 sep 2006, 19:51
af 2fat2fly
Carsten skrev:Jeg har nu stået og kigget lidt på den regulator og gasset op osv... det ser ud til at den veksler med 0.5bar i tomgang kontra belastning. Jo der sidder vacuum på, og det vacuum har jeg bare forbundet med vacuumslangen fra den originale regulator og videre ned til en studs der sidder på et af spjældhusene, mellem spjæld og topstykke.
Ja den er forbundet rigtigt, men det lyder meget mærkeligt at den ikke reguler en større foreskel

. foreskællen på de 0.3bar havde du vel også med den org alene ik ?
For med den ekstra burdte den give en større foreskel !
: 18 sep 2006, 22:32
af hYe
Att: Carsten
Hvordan belaster du den? Under kørsel(evt. på rullef.) eller bare ved at gasse op?
: 21 sep 2006, 14:45
af Carsten
Den orginale giver 2.5 bar ved belastning, jeg ved ikke hvad den går ned på i tomgang. Men formålet med den justerbare regulator var i første omgang også bare at hæve trykket til 4 bar pga de dyser jeg kører med nu arbejder ved 4 bars tryk. Det var først herefter at jeg lagde mærke til at trykket ikke faldt væsentlig ved tomgang, og at det muligvis var derfor koldstarten er dårlig,. da den jo er justeret ind efter 2.5 bar.
Jeg har manometer på min justerbare regulator, og den går fra 3.5 bar op på 4 bar både på rullefeltet og ved at jeg står ude ved motoren og gasser op.
Hvis jeg hiver slangen af, så går trykket op på 4 bar lige med det samme, uanset om det er slangen på den originale regulator, eller på den justerbare regulator, og uafhængigt af tomgang eller belastning.
: 21 sep 2006, 19:41
af 2fat2fly
Ahh

. har en regulator jeg ville have sendt til dig til at prøve med den er født til at regulere truk til Weber karburatore, sen membranen er revnet. nok af at ligge uden benz i
Hvis du kan fuske en lapning må du gerne låne den for at se om der er sådan noget du skal bruge.
: 21 sep 2006, 20:54
af Carsten
Membranen er revnet siger du. Men lappe det, hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Ellers er det sgu flinkt af dig at låne mig den

: 22 sep 2006, 20:03
af 2fat2fly
Carsten skrev:Membranen er revnet siger du. Men lappe det, hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Ellers er det sgu flinkt af dig at låne mig den

Ja ved det desværre ikke, måske et tyndt ekstra lag membran oven på den org og så samle igen. lidt må det da kunne holde !