: 24 sep 2006, 09:06
Gryde ...... nu er du godt nok ikke helt fair !
Der blev kørt fra kl. 10.15 og konstant til kl. ca. 13.00 på den ufejede bane.
Så var der en pause på ca. 45 minutter (frokost) hvor banen blev fejet og de startede så igen kl. 13.45 og kørte frem til kl. 16.35 hvorefter Manta'en valgte at smide et stempel samt 5 liter olie på banens sidste ca. 150 meter. Dette uheld ville have haft samme konsekvens uanset hvilken bane der var blevet kørt på og uanset hvem der var arrangør.
Efter løbsledelsen havde besluttet at "B" banen var sikkerhedsmæssig uforsvarlig at køre på, blev der kørt "single" race på "A" banen fortsat med mange deltagere frem til arrangementet afslutning kl. 16.30.
Nu var jeg i tidtagningen hele dagen og kan derfor ikke vurdrere arrangementet som helhed, men fra mit synspunkt er det eneste kritikpunkt banens beskaffenhed. Vi havde rigtig mange biler og motorcykler igennem med udgangshastigheder på op 245 km/t. (spedometermålt på min brors Suzuki).
Streetracing-Skive har lært lektien omkring fejning af banen og det vil være rettet hvis de får lov at benytte den ellers ideelle bane igen næste år.
En anden ting som også allerede i går eftermiddags blev diskutteret med repræsentanter fra Skive Kommune var etablering af en retur vej således at der kan afvikles konstant uden man behøver at vente.
Så kære "Gryde" jeg håber du kan genkende ovenstående. Det her var Streetracing-Skive's første arrangement og jeg ved hvordan de har knoklet for at det skulle lykkedes. Når de næste gang arrangerer race så er banen i orden, indskrivning meget hurtigere fordi alle nu er registreret og med en returvej på Skive banen er der virkelig basis for nogle super arrangementer.
Racetiming.dk havde en forrygende dag uden en eneste fejlmåling, så vi er rigtig tændte på at få lavet sluthastighed, 60 FT. og SMS resultatformidling til næste års streetrace sæson.
Hartvig
Der blev kørt fra kl. 10.15 og konstant til kl. ca. 13.00 på den ufejede bane.
Så var der en pause på ca. 45 minutter (frokost) hvor banen blev fejet og de startede så igen kl. 13.45 og kørte frem til kl. 16.35 hvorefter Manta'en valgte at smide et stempel samt 5 liter olie på banens sidste ca. 150 meter. Dette uheld ville have haft samme konsekvens uanset hvilken bane der var blevet kørt på og uanset hvem der var arrangør.
Efter løbsledelsen havde besluttet at "B" banen var sikkerhedsmæssig uforsvarlig at køre på, blev der kørt "single" race på "A" banen fortsat med mange deltagere frem til arrangementet afslutning kl. 16.30.
Nu var jeg i tidtagningen hele dagen og kan derfor ikke vurdrere arrangementet som helhed, men fra mit synspunkt er det eneste kritikpunkt banens beskaffenhed. Vi havde rigtig mange biler og motorcykler igennem med udgangshastigheder på op 245 km/t. (spedometermålt på min brors Suzuki).
Streetracing-Skive har lært lektien omkring fejning af banen og det vil være rettet hvis de får lov at benytte den ellers ideelle bane igen næste år.
En anden ting som også allerede i går eftermiddags blev diskutteret med repræsentanter fra Skive Kommune var etablering af en retur vej således at der kan afvikles konstant uden man behøver at vente.
Så kære "Gryde" jeg håber du kan genkende ovenstående. Det her var Streetracing-Skive's første arrangement og jeg ved hvordan de har knoklet for at det skulle lykkedes. Når de næste gang arrangerer race så er banen i orden, indskrivning meget hurtigere fordi alle nu er registreret og med en returvej på Skive banen er der virkelig basis for nogle super arrangementer.
Racetiming.dk havde en forrygende dag uden en eneste fejlmåling, så vi er rigtig tændte på at få lavet sluthastighed, 60 FT. og SMS resultatformidling til næste års streetrace sæson.
Hartvig