Side 2 af 3

: 28 aug 2006, 17:50
af HenrikGM
lqs skrev:hvis den laver effekten og har bare lidt bid.... holder den gearkasse ikke! fin bil med rigtig fin motor. mvh søren


Nu ved jeg ikke hvad den vil ende med at lave, men givetvist en del, stumperne taget i betragtning.

Hvad vil sandsynligvist være den magiske grænse for gearkassen?

: 28 aug 2006, 20:57
af Jesper H
Han har skrevet han regner med omkring 550 hk.

: 28 aug 2006, 21:02
af K-FINN
Den getrag, er det ikke den som egon og ham i den røde escort har brugt.
Egon's var træls efter 2 løb, og den røde sad fast i 1 gear efter 3 løb.
Tror ikke den holder.
MVh Finn

: 28 aug 2006, 21:43
af luske
hmm for ikke at flække cylindervæggene ?? og hvordan dælen får man det til at hænge ordentligt fast på metal :?: og hvordan får man det ind på plads , jeg mener der kan da ikke være meget plads til de store murerskeer og sårn :lol:

MVH Luske

: 28 aug 2006, 21:48
af Havneren
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Den getrag, er det ikke den som egon og ham i den røde escort har brugt.
Egon's var træls efter 2 løb, og den røde sad fast i 1 gear efter 3 løb.
Tror ikke den holder.
MVh Finn


Jespers (Ham i den røde escort) ødelagde jo to kasser på to weekeder.

: 28 aug 2006, 21:53
af Havneren
luske skrev:hmm for ikke at flække cylindervæggene ?? og hvordan dælen får man det til at hænge ordentligt fast på metal :?: og hvordan får man det ind på plads , jeg mener der kan da ikke være meget plads til de store murerskeer og sårn :lol:

MVH Luske


Ja... Hvis man fylder blokken op med cement står det jo som en fast masse på den anden side af cylindervæggene.

Tjaaa... Jeg ved ikke om det er nødvendig at få det til at hænge så pokkers godt fast på metal, hvis de fylder blokken helt om med det. Tit er blokken jo i øvrigt rellativ ru der inden i.

Jeg vil tro de propper blokken af og så hælder det ind oppe ved topstykket, men jeg ANER det i virkeligheden ikke. Jeg har bare læst om det og gætter mig så frem til resten.

V/h Chr

: 28 aug 2006, 22:04
af Troels
hmm hvordan fungere det så mht køling af motoren.. er det bare et spørgsmål om at pøse nok nrændzin igennem ? *GG*

: 28 aug 2006, 22:31
af HenrikGM
Der findes special produkter til formålet.

Volvoerne fylder man ca. halvvejs. Hermed er der stadigt køling nok.

Det gøres af flere grunde, men groft sagt for at stive cylindervæggene af, så de bedre tåler mosten.

Langt teknisk forklaring kan skrives, men det virker.

: 29 aug 2006, 15:23
af Gummispoiler
Det kan godt være det er fluknepperi, men hvor meget har det at sige at han har ændret insugning til boksen, rundt om spjælhusene. For mig virker det som om at, hvor før flovet kom ind mod spjældhusendes åbning, så kommer det nu nedefra/bagfra?!?

Billede

Billede

Billede

Er det ligemeget så længe der er tryk på??? :shock:

....

: 30 aug 2006, 00:32
af Jack
Man bliver helt glad for en gammel sur volvo :shock:

:D