inspiration til de sene aftener2

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:hvis den laver effekten og har bare lidt bid.... holder den gearkasse ikke! fin bil med rigtig fin motor. mvh søren


Nu ved jeg ikke hvad den vil ende med at lave, men givetvist en del, stumperne taget i betragtning.

Hvad vil sandsynligvist være den magiske grænse for gearkassen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#12 Indlæg af Jesper H »

Han har skrevet han regner med omkring 550 hk.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Den getrag, er det ikke den som egon og ham i den røde escort har brugt.
Egon's var træls efter 2 løb, og den røde sad fast i 1 gear efter 3 løb.
Tror ikke den holder.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#14 Indlæg af luske »

hmm for ikke at flække cylindervæggene ?? og hvordan dælen får man det til at hænge ordentligt fast på metal :?: og hvordan får man det ind på plads , jeg mener der kan da ikke være meget plads til de store murerskeer og sårn :lol:

MVH Luske
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#15 Indlæg af Havneren »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Den getrag, er det ikke den som egon og ham i den røde escort har brugt.
Egon's var træls efter 2 løb, og den røde sad fast i 1 gear efter 3 løb.
Tror ikke den holder.
MVh Finn


Jespers (Ham i den røde escort) ødelagde jo to kasser på to weekeder.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#16 Indlæg af Havneren »

luske skrev:hmm for ikke at flække cylindervæggene ?? og hvordan dælen får man det til at hænge ordentligt fast på metal :?: og hvordan får man det ind på plads , jeg mener der kan da ikke være meget plads til de store murerskeer og sårn :lol:

MVH Luske


Ja... Hvis man fylder blokken op med cement står det jo som en fast masse på den anden side af cylindervæggene.

Tjaaa... Jeg ved ikke om det er nødvendig at få det til at hænge så pokkers godt fast på metal, hvis de fylder blokken helt om med det. Tit er blokken jo i øvrigt rellativ ru der inden i.

Jeg vil tro de propper blokken af og så hælder det ind oppe ved topstykket, men jeg ANER det i virkeligheden ikke. Jeg har bare læst om det og gætter mig så frem til resten.

V/h Chr
Brugeravatar
Troels
Junior Medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
Geografisk sted: Århus

#17 Indlæg af Troels »

hmm hvordan fungere det så mht køling af motoren.. er det bare et spørgsmål om at pøse nok nrændzin igennem ? *GG*
Billede - Troels

Toyota Corolla '91
1.3 xli Turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Der findes special produkter til formålet.

Volvoerne fylder man ca. halvvejs. Hermed er der stadigt køling nok.

Det gøres af flere grunde, men groft sagt for at stive cylindervæggene af, så de bedre tåler mosten.

Langt teknisk forklaring kan skrives, men det virker.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gummispoiler
Medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

#19 Indlæg af Gummispoiler »

Det kan godt være det er fluknepperi, men hvor meget har det at sige at han har ændret insugning til boksen, rundt om spjælhusene. For mig virker det som om at, hvor før flovet kom ind mod spjældhusendes åbning, så kommer det nu nedefra/bagfra?!?

Billede

Billede

Billede

Er det ligemeget så længe der er tryk på??? :shock:
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

....

#20 Indlæg af Jack »

Man bliver helt glad for en gammel sur volvo :shock:

:D
/Jack
Nissan 200sx S14a
Besvar