Strømforbrug og bensinpumpe ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

martin306xsi skrev:Den pumpe du linker til ligner meget en pumpe de sælger hos Daubjerg og den kommer altså i en Bosch kasse.


Man skal ikke skue hunden på hårene.

Kender een der engang bagte helt vildt på en lækker dulle, og fik da scoret også. Problemet var bare at dullen faktisk ikke helt var en dulle, men kun LIGNEDE!!!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#12 Indlæg af Brian SPC »

Jeg prøver lige at måle den en dag hvor jeg har tid, så må vi se hvor meget sådan en fætter yder i virkeligheden. Men den er købt hos Nordicturbo.dk så den burde være ok. Men vi nu må vi se :wink:
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#13 Indlæg af Brian SPC »

Så har jeg fået trækket en 2.5mm2 plus ledning om til pumpen, og lavet en 2.5mm2 stel ledning, relæet er også udskiftet til et 30A, MEN første opstart med en 15A sikring gik ikke den sprang med det samme, så i med en 20A den holdte til et par min kørsel og ledningerne blev godt lune :( . Så mit bud er at pumpen er defekt, det lyder underligt at den trækker over 20A, og en 2.5mm2 ledning burde ikke blive så varm. Men har snakket med nordicturbo og jeg sender den over til dem og de sender en ny til mig :) , så må vi se om det virker igen. Indtil da må jeg montere min std Ford pumpe.
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#14 Indlæg af Escort 3 »

har du prøvet at måle forbruget på den ??
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af xillur »

Escort 3 skrev:har du prøvet at måle forbruget på den ??


hvis den gør en 2.5mm ledning varm og knalder en 20A sikring, vil jeg ikke anbefale at pudse et multimeter på opstillingen medmindre man er træt af det...
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#16 Indlæg af HenrikGM »

xillur skrev:
Escort 3 skrev:har du prøvet at måle forbruget på den ??


hvis den gør en 2.5mm ledning varm og knalder en 20A sikring, vil jeg ikke anbefale at pudse et multimeter på opstillingen medmindre man er træt af det...


Ja, det fiser et alm multimeter af på stedet.

Løsningen her er at lave et lille snit i ledningen ,2 steder med 1m mellemrum. Stikke proberne fra multimeteret igennem ledningen og indstille det til at måle millivolt.

Instrumentet vil måle noget der ligner 6,13mV pr ampere. 20ampere er således 122,6mV.

Måler du feks 150mV på den meter ledning, så ser det således ud:

150/6,123=24,5A.

Brug den metode istedet. Det brænder ikke dit måleinstrument af. Det gør det derimod hvis du skulle blive fristet til at måle strømmen direkte!

Det virker kun på 2,5mm2 ledning. Ændres kvadratet, så ændrer spændingsfaldet sig også.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#17 Indlæg af Escort 3 »

normalt plejer jeg bare at bruge et tang amperemeter virker fint i tavler ! men væsentlig flere amper foran.....
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#18 Indlæg af HenrikGM »

Escort 3 skrev:normalt plejer jeg bare at bruge et tang amperemeter virker fint i tavler ! men væsentlig flere amper foran.....


Enig, et tangamperemeter er da nemmere, men det er ikke lige hvermands eje. Slet ikke i en udgave der kan måle DC strømme.

De fleste kan skaffe et alm multimeter fra ALDI til en halvtredser, eller har et i forvejen og det er til de flestes brug fint, omend det ikke er godkendt grej(sikkerhedsproblem v. højere spændinger)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#19 Indlæg af Brian SPC »

Nej det har jeg ikke pga den sikkert jo vil ødelægge mit multimeter, og jeg har ikke lige en amptang. Har monteret std pumpe igår og den kører den fint med indtil videre, det ser ud til at den godt kan følge med. Og så må jeg se når jeg får en ny pumpe om den trækker ligeså mange amp men det tror jeg ikke den gør, den anden var sikkert defekt.
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Besvar