Saab 2.0 ombygget fra karburator til turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Lav udluftningen af krumtapshuset korrekt, og dine problemer vil forsvinde :wink:

Med mindre der er lavet en anden fejl 40 et andet sted i ombygningen fra sug til turbo.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#12 Indlæg af Runesm »

Nu blev jeg straks mere rolig.
Morten - mine arme er længere end 40 cm :P
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Selvom armene er længere end 40 cm.
Så har jeg spottet 3 pot3ntielle problemer, eller 4 med den manglende udluftning.
En brugt na blok tilsættes brugte stempler og ringe fra en turbomotor :o
Du kunne i det mindste have givet den nye ringe!

Det mest korrekte ville være at bore blokken op til 1.ste overstørrelse, og montere nye stempler og ringe i samme størrelse.
Men så er det ikke lavbuget længere.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#14 Indlæg af Runesm »

Præcis, regnede med billige heste. Men så får jeg lavet den udluftning. Så kan det være jeg kan se til den imorgen om det kan gøre det.
Besvar