Montering af dyser i trykrør..... Hvordan??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

Zorak skrev:Hej..

Da jeg engang spurgte en af svendene hvordan ville gøre kom han med følgende forslag til som jeg har tegnet og vedlagt..

Altså svejse et rør på trykrøret og så en benzinslange fra røret og over dysen og så 2 spændebånd...

Håber det kunne bruges..

Hilsen
Jesper Andersen


Er der ikke noget med at dyserne helst skal pege mod spjældet for at få den optimale spredning i røret?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#12 Indlæg af Zorak »

klyfax skrev:
Zorak skrev:Hej..

Da jeg engang spurgte en af svendene hvordan ville gøre kom han med følgende forslag til som jeg har tegnet og vedlagt..

Altså svejse et rør på trykrøret og så en benzinslange fra røret og over dysen og så 2 spændebånd...

Håber det kunne bruges..

Hilsen
Jesper Andersen


Er der ikke noget med at dyserne helst skal pege mod spjældet for at få den optimale spredning i røret?


Jeg fik afvide at de bare kunne sættes vinkelret på røret.. Men kan godt være at der er andre som har mere forstand på det...

Men i en af de bøger om turbo jeg har anskaffet står der at de ikke må være lavere end 20 grader, ikke fordi at de burde være et problem..

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#13 Indlæg af vognbjerg »

duckstardeluxe skrev:jamen svejs lortet i hvis det skal være billigt...


eller slagt en gammel dysebro fra en eller anden gammel bil der allgevel skal hugges..

jeg bored et hul i en 14mm bolt og pressed dsen deri og så kunne man jo lave et passende gevnd et sted og skrue bolten i
Viggo
Nyt Medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 01 maj 2005, 16:25
Kontakt:

#14 Indlæg af Viggo »

Men kan man få det til at virke uden at invistere i noget styring (map-fueler eller hvad pokker det nu hedder)
Mvh. Viggo.

www.race-4-fun.dk

motorsport hvor alle kan være med og hvor alt over gratis er for dyrt :-)))

Mine biler:
Hobby: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=56084

Daglig: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=47576
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#15 Indlæg af duckstar »

Viggo skrev:Men kan man få det til at virke uden at invistere i noget styring (map-fueler eller hvad pokker det nu hedder)


Ja, med en trykføler og et par relæer, men så har du ingen indflydelse på andet end ved hvad ladetryk det starter med at sprøjte. Optimalt er det nu engang med en MAP sensor styret boks så du kan mappe det ordentligt.
Vh. Anders
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#16 Indlæg af grydesvamp »

kan ikke huske om det er turbo dk eller daugbjerg der har stumper til ilge netop det formål men ring og snak med dem det er temmelig sikert et hit..
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar