Side 2 af 3
: 30 maj 2006, 16:36
af Lars PH
Kan også se at de har lavet deres hjemme side om sidste gang jeg så den var der mere detaljeret hvordan de havde lavet deres kadan og så noget.
Men det er da bare komme igang.
: 30 maj 2006, 16:38
af JensGT500
Lars PH skrev:Men det er da bare komme igang.
Jaja!
De fleste prøver jo at danne sig et overblik og få nogle tips inden de går i gang med sådan et projekt
Så tror jeg at det går muj' muj' nemmere

: 30 maj 2006, 16:45
af Lars PH
Ja helt sikker det er bedst at se hva der er på markede først og finde alle de dele man skal havde. Der er da også en lille aktikel i et af de gamle v-max med en fiat 500 med en mc motor
: 30 maj 2006, 18:35
af uno
vil også holde på en baghjulstrukken.
det med kardannen er ret nemt -man kan få kæder hvor der er 2 kæder ved siden af hinaden så er det bare tandhjul på motor og kardan og på med kæden..-også til at skille igen
: 31 maj 2006, 15:02
af grydesvamp
der var/ er en zastava til salg herinde med glasfiber flip front.. var det ikke en sjov start ?
: 01 jun 2006, 13:36
af Gummispoiler
Hmm. ja hvem dævlan er det nu der har lavet den svenske Escort.
Det er den der er rød og gul. Firmaet hedder..........?
Har ledt på google forgæves. Ville være rart at se deres site hvis der på den er fine billeder som jeg kunne bruge
EDIT: ja her var den:
http://www.situne.no/index.php?id=3&carid=1 Dog ikke så meget info om projektet
Fandt dette i et MC forum... De snakkede om de syntes den virkede langsom, men det er vel en smagssag.
MkII Ford Escort with a Turbo charged Fireblade engine
http://www.situne.no/images/EscortRR-test-20MB.avi
: 01 jun 2006, 19:37
af uno
det er altid svært at vurdere på film men den lyder fint
: 10 jun 2006, 03:14
af jens
Der findes kit til Honda vtec motorer i mini i england det er nok lidt smartere da det kræver mere moment at trække en 500 kg bil end 200-250 kg motorcykel.
: 16 jun 2006, 10:09
af xxblade
de fleste mc motorer har vel flere NM end en Honda V-tec-----
jeg kan ikke se hvordan det kan blive sværre at lave i en forhjulstrukken bil.
Ud med motor
lav en ramme der kan holde gearkasse(så har du stadig bakgear)
sæt din Hayabusa motor i rammen
du har nu en gearkasse der kan skifte uden kobling + 4 eller 5 mellemgearinger.
donorbiler kunne være:
Panda
Uno
Corsa
Daihatzu Charade
husk, Hayabusa kan lave 450 med tryk og holde til det.
: 16 jun 2006, 10:20
af jens
Momentet på en hayabusha ligger vel efter 10000 rpm hvor hondaen feks en integra 1800 har det fra 3500 pågrund af vtec. Det bliver nok også et problem at få hayabusa gearkassen til at holde til den øgede vægt når den ligger i en bil