HVID røg, hvorfor ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
kaktus
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#11 Indlæg af kaktus »

Det underlige er jo bare at den IKKE bruger hverken olie eller vand.
Har kørt OVER 1000 km i den uden at det kan ses på oliepind eller ekspantionstank.
Er fandme noget videre underligt syntes jeg....! Ved ikke rigtig hvor jeg skal starte med at fejlsøge.
Men det er da altsammen gode bud, bare meget svære at konstatere direkte på motoren, især når den ikke bruger andet end benzin.. :lol:

Iøvrigt har den lige nu fået nye stempler og ringe i forbindelse med at jeg samtidigt udskiftede krumtap, plejlstænger og lejer. Toppen står urørt, men den lavede IKKE røgsigner før. Noget kunne tyde på at den kunne være en ring, det er bare MEGET underligt at det ikke kan ses på forbruget, og at den har gjort det samtlige km disse ringe har været kørende....! :cry:

Andre gode bud ??? Helst nogle af dem der ikke kræver endnu en motorrenovering :wink:
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#12 Indlæg af klyfax »

Nu skal der ikke så meget til før olie begynder at ryge kraftigt. En dråbe på en varm udstødning ryger meget i forhold til at den kun var en dråbe.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
kaktus
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#13 Indlæg af kaktus »

klyfax skrev:Nu skal der ikke så meget til før olie begynder at ryge kraftigt. En dråbe på en varm udstødning ryger meget i forhold til at den kun var en dråbe.


Jo, det er rigtigt, men nu ryger det jo altså UD af udstødningen og ikke fra "ovenpå" udstødningen...!
Det føles lidt som om at det bliver værre og værre med det er sgu lidt svært at sige.... :roll:
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#14 Indlæg af klyfax »

Det var et eksemple.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#15 Indlæg af uno »

kunne godt sige stempelring eller hvordan er honingen? hvis ikke ringen passer ordentligt vil der ske lidt..
Prøv at lugte til din olie - måske den bytter olien ud med benzin for at skjule det for dig?
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#16 Indlæg af RollaGTi »

Jeg tror det er din turbo.. De kan meget vel gøre det hvis olien løber over ringene i lejehuset og direkte ud i udstødningen. Det giver hvid røg, og nej, der skal ikke det store til før det ser ud af noget. Tjek evt retur løb osv. Hvad turbo er det ??
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#17 Indlæg af martin306xsi »

Første ide var at der var kommet noget kølervæske i udstødningen. Men efter 1000km byrde det være brandt væk. Hvis det var den fede blanding ville den da røge sort?
Mvh Martin
kaktus
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#18 Indlæg af kaktus »

Det er en Garret TB0210 fra en Nissan...
Hvad skal jeg tjekke ved mit olieretur???

Jeg må prøve at tage en sniffer til mit olie, kan SLET ikke overskue det hvis motoren igen skal tages fra hinanden.. øv
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#19 Indlæg af RollaGTi »

at der er fri pasage fra turbo til bundkar. Dit olie nivue må heller ikke lukke for returløbet. Ligesom at der ikke må være "vandlås" i returløbet..
Er det en kugleleje turbo, og er vandkøling osv sluttet til
kaktus
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#20 Indlæg af kaktus »

Umiddelbart er der god fri passage til bundkaret og der står ikke olie op i slangen fra bundkarret af, men er da ret sikker på at returløbets udmånding i bundkaret er tæt på eller i samme niveau som olien i bundkaret. Er det et problem? :cry:
Det er IKKE en kugleleje turbo, men den er vandkølet ja, og det er selvfølgelig tilsluttet!
Besvar