Side 2 af 2

: 19 maj 2006, 06:40
af klyfax
Nå ok....

: 19 maj 2006, 07:32
af K-FINN
Morten VJ skrev:SUndt for hvad motoren eller turboen.
En korrekt virkende bow står åben i tomgang, og dermed suger motoren ufiltreret luft ind, ikke særligt smart :wink:
Tilgændgæld reagerer den hurtigt og fjerner trykket uden trykfald igennem en slange, ved speeder slip, det er turboen glad for :lol:
Hvis man så strammer fjederen således at den er lukket i tomgang, så får man en lidt sjov kvidrende lyd, og det er ventilen der åbner og lukker, hvilket ikke er særligt smart set fra turboens synspunkt.
Men det lyder jo sjovt 8)

At den recirkulerende genbruger luften, aka. luften kører i ring.
Hvad er problemet med det, den optager lidt mere varme, men det skal motoren nok nå at æde på de første par omdrejninger, når spjældet åbnes igen.

Bow på en gade bil er i mine øjne kun bling bling, og lyd.


MVH

Morten


På starlet står blow off også åben i tomgang, men den suger ikke, den blæser derimod ud af blowoff.
Hvorfor gør den mon det?, er den monteret forkert.
MVH Finn

: 19 maj 2006, 08:24
af Morten VJ
Lyd og korrekt motorgang HMM.
Har Thansen ikke et lyd kit, ala deres turbo fløjte :lol:

Men når motorstyringen ikke vil acceptere en bow, så må vi jo bygge motorstyringen om :idea:

Obs :!: :!:
Inden i læser videre så vil jeg gøre opmærksom på at det kan koste en motor hvis man ikke ved hvad man gør.
Og som min har en WB sensor fastmonteret i bilen.

Vi flytter ganske enkelt luftmassemåleren om bag bowen, således at den måler den luft der kommer ind i motoren, og ikke bow+ motor.
Dernæst skal vi se på krumtapshus udluftningen, Hvis den har et PCV system, så er der ingen problemer.
Hvis den har det mere simple system, så bliver vi nød til at lufte ud i det fri. V.h.af en olie udskiller.

Problemet med denne ombygning er at det kan betyde en reduceret levetid for Lmm, og den er relativ kostbar.

Men hovedproblemet er at der temligt sikkert sidder en temp. sensor i Lmm. Denne tempsensor vil nu give styringen besked om at det er meget varmt, og den vil fjerne tænding, og benzin.
Dvs fare for afbrændt motor. :!: :!:

Men hvis vi nu kan finde temsensor kredsen, så kan vi montere en defekt LMM på den originale plads og bruge tempsensor kredsen i denne.
Og måle luftmassen med den flyttede lmm.

Som konklusion er det en meget stor ombygning, som ikke er garenteret at det virker.

Alt dette besvær for lidt lyd, og ordentlig motorgang.

Valget er dit.

MVH

Morten

: 19 maj 2006, 08:34
af Morten VJ
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Morten VJ skrev:SUndt for hvad motoren eller turboen.
En korrekt virkende bow står åben i tomgang, og dermed suger motoren ufiltreret luft ind, ikke særligt smart :wink:
Tilgændgæld reagerer den hurtigt og fjerner trykket uden trykfald igennem en slange, ved speeder slip, det er turboen glad for :lol:
Hvis man så strammer fjederen således at den er lukket i tomgang, så får man en lidt sjov kvidrende lyd, og det er ventilen der åbner og lukker, hvilket ikke er særligt smart set fra turboens synspunkt.
Men det lyder jo sjovt 8)

At den recirkulerende genbruger luften, aka. luften kører i ring.
Hvad er problemet med det, den optager lidt mere varme, men det skal motoren nok nå at æde på de første par omdrejninger, når spjældet åbnes igen.

Bow på en gade bil er i mine øjne kun bling bling, og lyd.


MVH

Morten


På starlet står blow off også åben i tomgang, men den suger ikke, den blæser derimod ud af blowoff.
Hvorfor gør den mon det?, er den monteret forkert.
MVH Finn



Finn det har du sagt før.
Og med en meget letløbende turbo kan det sagtens lade sig gøre, og der er intet galt.
Men problemet er stadig det samme med en lmm. den måler ikke den luft der kommer ind i motoren.

MVH

Morten

: 19 maj 2006, 10:11
af A3-Quattro
Jeg havde min bov monteret på tryksiden på min gamle A3'er, det fungerede fint, dog sku det være en BMW 330i LMM, da den er noget mere holdbar :wink:

Men jeg må bare leve med det som det er nu, eller købe et recirkulerende kit, det koster jo ikke alverden.

Men kan godt sige jer det lyder vildt på min nye bil, når der er monteret HKS bov og filter 8)

BOV på golf 2 gtd (DIESEL)???

: 17 jun 2006, 23:53
af Cleve
Kan jeg montere BOV på min Golf 2 TD hvordan/pris...?

: 18 jun 2006, 02:09
af Carsten 205 GTI 1,9 T
A3-Quattro skrev:Jeg havde min bov monteret på tryksiden på min gamle A3'er


Hvor pokker vil du ellers montere den?

: 18 jun 2006, 07:37
af johan o r
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
A3-Quattro skrev:Jeg havde min bov monteret på tryksiden på min gamle A3'er


Hvor pokker vil du ellers montere den?


På sugesiden så bilen får ekstra luft når man slipper speederen :D :?

: 18 jun 2006, 14:33
af klyfax
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
A3-Quattro skrev:Jeg havde min bov monteret på tryksiden på min gamle A3'er


Hvor pokker vil du ellers montere den?


Nogle betegner tryksiden som den slange der går fra IC til Manifold.

: 19 jun 2006, 12:30
af johan o r
JA du kan godt montere en BOV på din disel bil, her er en artikkel fra vmax, hvor de har testet det..

http://hjem.get2net.dk/lybker/homepage/vmax.htm

Bare skriv igen hvis du stadig har problemer med det.

Mvh Johan O R