Side 2 af 2
: 14 maj 2006, 20:15
af Morten VJ
HenrikGM skrev:Jeg er godt nok SLET ikke enig i de kommentarer!
B20A, Herlig motor?? 82hk i en 1275kg tung bil?
En B23A kører sgu mange x bedre, og en B23E endda bedre endnu.
På felt trækker en B23E mere moment, og tidligere end nogen af de andre. Sammenligner man med en original B21ET uden intercooler, så kan B23E faktisk matche den ret godt.(140hk/155hk)
Da manden ikke vil ofre noget særligt, så er B23E da HELT oplagt, med en B230 fra den sidste årgang 240 som et attraktivt alternativ.
Herlig ikke ment som hurtig.
Men med et meget bredt moment område, der starter helt fra bunden.
Og her kan v6 motoren kun være med i karekteristik.
Kun min mening
MVH
Morten
: 15 maj 2006, 19:52
af r_uldal
Hej.
Kører selv B23E med eftermonteret Volvo Turbo kit og det kører ok. Dog er jeg rimelig træt af karburatoren. Den skal stilles hele tiden og konstant og så er Popoff ventilen også lige gået i den. Så der ryger sprøjt på istedet. JEtronic fra Bosch og så skulle den fungere igen.
Så mit besyv må helt klart være at turbo i en voller ikke er helt ved siden af. Og du kan snildt få et turbokit til din for de penge du skal give for knasten og de ting ved topstykket du ikke selv kan lave samt slibesæt osv. Bare på med bæstet og en original intercooler så henter du rigtig mange hk selv ved lavt ladetryk. Flere end dem du ville kunne hente på NA tuning..
: 15 maj 2006, 19:52
af r_uldal
Hej.
Kører selv B23E med eftermonteret Volvo Turbo kit og det kører ok. Dog er jeg rimelig træt af karburatoren. Den skal stilles hele tiden og konstant og så er Popoff ventilen også lige gået i den. Så der ryger sprøjt på istedet. JEtronic fra Bosch og så skulle den fungere igen.
Så mit besyv må helt klart være at turbo i en voller ikke er helt ved siden af. Og du kan snildt få et turbokit til din for de penge du skal give for knasten og de ting ved topstykket du ikke selv kan lave samt slibesæt osv. Bare på med bæstet og en original intercooler så henter du rigtig mange hk selv ved lavt ladetryk. Flere end dem du ville kunne hente på NA tuning..
: 15 maj 2006, 21:07
af Morten VJ
Ruben.
Hvis du ikke smider en komplet FT motor i bilen, Så tror jeg desværre først at problemerne begynder at komme for alvor.
Hvis sprøjtet sammer fra en suge motor så er dyserne alt for små.
Man kan jo starte med at hæve benzintrykket en bar, og sætte 2 start tilskudsdyser over en trykkontakt. og tilsætte lidt vand.
Det har jeg prøvet på en B230 AT bund, med tilhørende fordeler.
Ups jeg glemte lige APC en, og intercooleren.
Og resultatet er ikke imponerende.
Desværre.
MVH
Morten
: 07 feb 2007, 22:31
af Volvo-Dennis
Noget helt andet, hvordan vil en KG002 eller KG003 fungere i en B23E'er? selvfølgelig ændres udstødning samt topstykke.. Kan K-jet'en følge med til det?
: 08 feb 2007, 06:31
af Morten VJ
Ifølge KG selv så kan K-jetten snildt følge med.
Men hvorfor betale så mange penge for næsten standart knaster?
02 er en campingvogns knast.
03 modsvarer en k knast.
Igen ifølge dem selv.
MVH
Morten
: 08 feb 2007, 08:01
af Volvo-Dennis
Det er nu 004 knasten der skulle svare til en K knast. Nu siger du at KG mener at K-jetten kan følge med.. har du da andre erfaringer?
: 10 feb 2007, 14:17
af Morten VJ
Ok fik rodet lidt rundt i det, mht. deres betegnelser.
Det er oplysninget taget direkte fra deres katalog.
Så hvis du er i tvivl så send dem en mail.
MVH
Morten