Fornuft i B23E?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

HenrikGM skrev:Jeg er godt nok SLET ikke enig i de kommentarer!

B20A, Herlig motor?? 82hk i en 1275kg tung bil?

En B23A kører sgu mange x bedre, og en B23E endda bedre endnu.

På felt trækker en B23E mere moment, og tidligere end nogen af de andre. Sammenligner man med en original B21ET uden intercooler, så kan B23E faktisk matche den ret godt.(140hk/155hk)

Da manden ikke vil ofre noget særligt, så er B23E da HELT oplagt, med en B230 fra den sidste årgang 240 som et attraktivt alternativ.


Herlig ikke ment som hurtig.
Men med et meget bredt moment område, der starter helt fra bunden.
Og her kan v6 motoren kun være med i karekteristik.

Kun min mening

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#12 Indlæg af r_uldal »

Hej.

Kører selv B23E med eftermonteret Volvo Turbo kit og det kører ok. Dog er jeg rimelig træt af karburatoren. Den skal stilles hele tiden og konstant og så er Popoff ventilen også lige gået i den. Så der ryger sprøjt på istedet. JEtronic fra Bosch og så skulle den fungere igen.

Så mit besyv må helt klart være at turbo i en voller ikke er helt ved siden af. Og du kan snildt få et turbokit til din for de penge du skal give for knasten og de ting ved topstykket du ikke selv kan lave samt slibesæt osv. Bare på med bæstet og en original intercooler så henter du rigtig mange hk selv ved lavt ladetryk. Flere end dem du ville kunne hente på NA tuning..
Mvh
Ruben
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#13 Indlæg af r_uldal »

Hej.

Kører selv B23E med eftermonteret Volvo Turbo kit og det kører ok. Dog er jeg rimelig træt af karburatoren. Den skal stilles hele tiden og konstant og så er Popoff ventilen også lige gået i den. Så der ryger sprøjt på istedet. JEtronic fra Bosch og så skulle den fungere igen.

Så mit besyv må helt klart være at turbo i en voller ikke er helt ved siden af. Og du kan snildt få et turbokit til din for de penge du skal give for knasten og de ting ved topstykket du ikke selv kan lave samt slibesæt osv. Bare på med bæstet og en original intercooler så henter du rigtig mange hk selv ved lavt ladetryk. Flere end dem du ville kunne hente på NA tuning..
Mvh
Ruben
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Ruben.
Hvis du ikke smider en komplet FT motor i bilen, Så tror jeg desværre først at problemerne begynder at komme for alvor.
Hvis sprøjtet sammer fra en suge motor så er dyserne alt for små.
Man kan jo starte med at hæve benzintrykket en bar, og sætte 2 start tilskudsdyser over en trykkontakt. og tilsætte lidt vand.
Det har jeg prøvet på en B230 AT bund, med tilhørende fordeler.
Ups jeg glemte lige APC en, og intercooleren.
Og resultatet er ikke imponerende.
Desværre.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#15 Indlæg af Volvo-Dennis »

Noget helt andet, hvordan vil en KG002 eller KG003 fungere i en B23E'er? selvfølgelig ændres udstødning samt topstykke.. Kan K-jet'en følge med til det?
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#16 Indlæg af Morten VJ »

Ifølge KG selv så kan K-jetten snildt følge med.

Men hvorfor betale så mange penge for næsten standart knaster?

02 er en campingvogns knast.
03 modsvarer en k knast.
Igen ifølge dem selv.

MVH


Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#17 Indlæg af Volvo-Dennis »

Det er nu 004 knasten der skulle svare til en K knast. Nu siger du at KG mener at K-jetten kan følge med.. har du da andre erfaringer?
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#18 Indlæg af Morten VJ »

Ok fik rodet lidt rundt i det, mht. deres betegnelser.

Det er oplysninget taget direkte fra deres katalog.
Så hvis du er i tvivl så send dem en mail.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar