Ford Escort RST

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: Rst

#11 Indlæg af 2fat2fly »

Det lyder ikke for godt min har stået et par år nu og skal lavet klar til syn inden sommer men tør da ikke starte den hvis den skilder helt af som din :shock:
Havde egentlig også lidt samme problem på et tidspunkt og det var tændrørene der var blevet dårlige af at starte uden at blive kørt rigtig varme, man kunne ikke se noget på dem.
Det spjæld kunne da være nemt at montere hvis det bare er lidt større og ellers 100% ens.
Jimmy P
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 apr 2006, 01:27
Geografisk sted: Solrød

Rst

#12 Indlæg af Jimmy P »

Hep hey...

Så fik jeg den til at gå på 4 cylindre igen :D Skider vakum slanger! Men når man løser et problem kommer der et nyt. Efter at have lavet den tog jeg lige en prøvetur 8) Det gik skidegodt i 10 min hvor efter at den nye gearkasse kun vil gå i 1. og 2. gear. :evil: Så nu kan jeg starte forfra!

Ang. mit lille strøm problem, så har den fået nye polsko og alle kabler er blevet klippet, afisoleret og fået nye beslag. Jeg har også trukket en 35 mm2 extra stel ledning efter alle kunsten regler! MEN, lortet hakker stadig idet. Det sker kun når man træder lidt til den! Den skyder helt vildt og går kun på 2 cylindre, lige indtil man slipper lidt på speederen, så køre den fint igen. Jeg har ikke givet den et nyt batt, da det gamle batteri smider 14.2 volt når bilen er startet.

Hvad helvede er der galt? Jeg har tjekket benzin slanger og kan ikke finde noget problem! Har dog ikke tjekket trykket da jeg ikke har udstyr til det!

Jeg er efterhånden begyndt at mistænke det til at tændings problem som Escort 3 skriver! Jeg begrunder det med at tomgangen svinger lidt. Hremed forstået at hvis jeg gasser op og lader den falde ned i tomgang lander den på 800 rpm. Hvor herefter at falde stille og roligt ned på cirka 500 rpms. Hvilket for den til at lyde som en gammel diesel hakker!

Ang vandet, så var det varme apparetet som åbentbart har fucket et eller andet op. Løsningen blev at jeg har bypasset varme app. Forstået på den måde at de 2 slanger som henholdsvis går ind og ud af kabinen er koblet sammen!

Næste problem er så at der er flere at varmeslangerne som der ikke er vand i. Trykker man på dem, hæves vandstanden i expasions beholderen, men de er fuldstændigt tomme for vand. Det drejer sig om fødeslangen og retur slangen til køleren :roll:

Næste projekt bliver fandme og sælge lortet! Ja jeg ved det godt, jeg lader mig slå ud af ingenting :lol:

Help....Need a little help!
Danny Salling
Mester Medlem
Indlæg: 931
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#13 Indlæg af Danny Salling »

Hvad med slangerne fra intercooler og mængdemåler, har du tjekket dem for vand/fugt?
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#14 Indlæg af klyfax »

Tror nu stadige det tænding der driller. Jeg har nemlig altid lært at når en benziner driller skifter man tændrørene og tjekker tænding...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#15 Indlæg af Escort 3 »

ahh rolig nu - da ingen grund til at sælge pga det...

få en mekaniker til at se på den det er billigere end du bare skifter for at prøve dig frem
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#16 Indlæg af grydesvamp »

tændrør er mit bedste bud.. undskyld at jeg sammen ligner din bil med min gamle knallert men den var heller ikke meget for at tage top omdrejninger indtil jeg skiftede til et andet rør (af samme typpe bare nyt..) dog har jeg aldrig oplevet problemet i min bil.. der er det bare alt andet der brænder af.. ;)
Fri bane fuld hane! :-)
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#17 Indlæg af svan »

lyder sgu lidt som rotor og dæksel, da gnisten tilsyneladende ikke er kraftig nok når den samtidig får lidt benz, jeg skiftede det godt nok i sin tid og nåede jo som bekendt ikke at køre længe med det, men altså :?
I øvrigt, godt at høre at du har været tilfreds med den, at gearkassen så dør, det er jo bare et udtryk for at motoren virker :D

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Jimmy P
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 apr 2006, 01:27
Geografisk sted: Solrød

Rst

#18 Indlæg af Jimmy P »

Så er der nyt fra vestfronten :D

Efter lidt roden frem og tilbage i motorrummet og lidt banden og svovlen, har jeg endelig funder fejlen!

Selvom jeg overhovedet ikke har rodet med tændingen, stod denne forkert! Der er et mærke på blokken og et mærke på holderen til roteren. Disse 2 stod med cirka 7 mm mellemrum. (Roteren var drejet til højre, altså med uret)

Jeg tilkaldet den gamle aka the wizard 8) og han fik justeret lidt på den og den gik allerede meget meget bedere i tomgangen. Så ud og køre en lille tur og det var som om at få en hel ny motor. Justerede lidt mere og problemet med at den hakker er nu næsten væk. Dog kan der være lidt under 3000 rpms + lidt knald i udst. Nu står den cirka 1 cm fra mærket på blokken.

Kan det virkelig ændre sig så meget pga den har stået stille?

Den gamle mener at det kan være et tændrør som ikke for antændt ordentligt, derfor den skyder lidt. Så derfor finder jeg lige 4 nye i morgen. Jeg vil jo gerne have de samme, men har ikke lige haft dem oppe! SVAN du må næsten vide hvad det er for nogle?

Nå ja fandt også en ledning som ikke var stellet, så den fik lige noget stel!

Nå ja, ang gearskiftet så er det de bøsninger der forbinder gearstangen med gearkassen som ikke er så gode mere.

Men ellers alt i alt en god dag, bortset fra en fiberspringning i højre lår. Damn det gør nas :cry: Var ikke så sej til fodbold som jeg troede 8)

Nåja billede viser hvordan justeringen blev og den ledning som blev stellet. Der er 2 ledninger som går hen med kun en der bliver stellet, det er fordi den anden er der strøm på. Jeg aner ikke hvad det er til :oops:
Vedhæftede filer
jimmy bil 5 prøve.JPG
jimmy bil 5 prøve.JPG (72.7 KiB) Vist 1692 gange
Jimmy P
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 apr 2006, 01:27
Geografisk sted: Solrød

Rst

#19 Indlæg af Jimmy P »

Også lige et af thansens bedste polsko :-) DAmn......!
Vedhæftede filer
Thansen guld.JPG
Thansen guld.JPG (80.05 KiB) Vist 1682 gange
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#20 Indlæg af svan »

ja da, de tændrør som sidder i din motor er champion c59, 4iskolde tændrør til en tusse, jeg blev bare træt af at standardrørene ikke kunne klare varmen, tror nok jeg ville starte med at købe 4 standard rør til en RS'er bare for at konstatere om det er det, kan da huske jeg vred mig noget da jeg betalte regningen på de rør, i øvrigt havde jeg kun kørt ca 1000 km med de rør, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du har kørt med dem.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Besvar