Ventilindstilling.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#11 Indlæg af Havneren »

Ikke rasle rasle men væsentligt mere klong klong agtig... Hvis du mener at lyder følger forbrændingen så SKAL det have noget med knast/ventil sysstemet at gøre.
Olivier
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Geografisk sted: Skårup sydfyn

#12 Indlæg af Olivier »

Det der bare virker så mærkeligt at det kun er ved acceleration.

Kan det være at det er forkert indstillet ventil?
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#13 Indlæg af Alex_Reedtz »

Det kan ikke være en udstødningsmanifold der er revnet? Det kan godt give en tikkelyd, som typisk ikke kan høres før man giver den lidt gas og bliver også mindre tydelig efter motoren er blevet driftsvarm.
Olivier
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Geografisk sted: Skårup sydfyn

#14 Indlæg af Olivier »

nej, det er en MEGET klar tikken der tydeligt kommer fra motoren.
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#15 Indlæg af RSV »

det lyder mest som et plejlstangsleje, det kommer typisk ved omdrejninger og belastning dvs acceleration, lyder meget metalisk nærmest som at slå 2 hammere mod hinanden eller sådan lidt ringen.

Hvorimod tændingsbanken lyder lidt som en bakke med glas der står og klirre.

Krydspindsleje tikker eller ringer ved desacceleration (så vidt jeg husker)

hydrauliske løftere holder som regl op med at "snakke" når motoren bliver lun og man lige dabber den nogle gange på speederen

Mit bedste råd til dig oliver er kør til mekkeren eller aliere dig med en af rødderne herinde fra som bor i nærheden, og som har hørt hvordan de forskellige lyde... lyder

MVH RSV
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#16 Indlæg af JPP »

Jeg oplevede på et tidspunkt min tidligere sugemotor tændingsbankede ved lave omdrejninger når den fik fuld gas. F.eks i frigear eller i femte gear ved 80 km/t. Mindre hamre lyde/tikken.

Jeg oplevede senere ved en køretur at mine plejstangslejer pludselig gik. Det kunne også høres ved lave omdrejninger når den fik lidt gas. Men her var der VIRKLIG høje hamrelyde.

Mvh Jakob
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#17 Indlæg af Havneren »

Tror BESTEMT ikke at det er dine ventiler der pludselig er stillet forkert - Med mindre at du har en ventil vippe mekanisme der inde der kan være gået i stykker.

Den med mannifolden der er flække... Det kan vikrlig lyde som en form for tikken. Den kan altså misforstås og ikke alle vil i første omgang forbinde det med en utæthed i udst. systemet. Det vil du SPECIELT høre ved belastet motor (acceleraton). Det burde blive gradvist værre og værre nu mere gas du giver og helt forsvinde når du motorbremser.

V/h Chr
Olivier
Junior Medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
Geografisk sted: Skårup sydfyn

#18 Indlæg af Olivier »

Jeg var overbevist om at et flækket/utæt manifold aldrig ville kunne komme til at lyde sådan. Men men men, da jeg fik min lærers vurdering af det var han overhovedet ikke i tvivl : flækket eller utæt manifold!!!
Jeg har derfor her til aften været ude på gør det selv værkstedet og prøvede der i første omgang bare at spænde manifoldet bedre fast og vupti, -den forfærdelige lyd jeg troede ville koste mig alt for mange penge forsvandt!!!

Så mange tak for rådende, nu har jeg det igen godt med at træde klampen i bund....

Ha en god weekend!!!

Mvh Olivier
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
Besvar