Ventilindstilling.
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Olivier
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
- Geografisk sted: Skårup sydfyn
Det der bare virker så mærkeligt at det kun er ved acceleration.
Kan det være at det er forkert indstillet ventil?
Kan det være at det er forkert indstillet ventil?
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
Olivier
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
- Geografisk sted: Skårup sydfyn
nej, det er en MEGET klar tikken der tydeligt kommer fra motoren.
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
det lyder mest som et plejlstangsleje, det kommer typisk ved omdrejninger og belastning dvs acceleration, lyder meget metalisk nærmest som at slå 2 hammere mod hinanden eller sådan lidt ringen.
Hvorimod tændingsbanken lyder lidt som en bakke med glas der står og klirre.
Krydspindsleje tikker eller ringer ved desacceleration (så vidt jeg husker)
hydrauliske løftere holder som regl op med at "snakke" når motoren bliver lun og man lige dabber den nogle gange på speederen
Mit bedste råd til dig oliver er kør til mekkeren eller aliere dig med en af rødderne herinde fra som bor i nærheden, og som har hørt hvordan de forskellige lyde... lyder
MVH RSV
Hvorimod tændingsbanken lyder lidt som en bakke med glas der står og klirre.
Krydspindsleje tikker eller ringer ved desacceleration (så vidt jeg husker)
hydrauliske løftere holder som regl op med at "snakke" når motoren bliver lun og man lige dabber den nogle gange på speederen
Mit bedste råd til dig oliver er kør til mekkeren eller aliere dig med en af rødderne herinde fra som bor i nærheden, og som har hørt hvordan de forskellige lyde... lyder
MVH RSV
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Jeg oplevede på et tidspunkt min tidligere sugemotor tændingsbankede ved lave omdrejninger når den fik fuld gas. F.eks i frigear eller i femte gear ved 80 km/t. Mindre hamre lyde/tikken.
Jeg oplevede senere ved en køretur at mine plejstangslejer pludselig gik. Det kunne også høres ved lave omdrejninger når den fik lidt gas. Men her var der VIRKLIG høje hamrelyde.
Mvh Jakob
Jeg oplevede senere ved en køretur at mine plejstangslejer pludselig gik. Det kunne også høres ved lave omdrejninger når den fik lidt gas. Men her var der VIRKLIG høje hamrelyde.
Mvh Jakob
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Tror BESTEMT ikke at det er dine ventiler der pludselig er stillet forkert - Med mindre at du har en ventil vippe mekanisme der inde der kan være gået i stykker.
Den med mannifolden der er flække... Det kan vikrlig lyde som en form for tikken. Den kan altså misforstås og ikke alle vil i første omgang forbinde det med en utæthed i udst. systemet. Det vil du SPECIELT høre ved belastet motor (acceleraton). Det burde blive gradvist værre og værre nu mere gas du giver og helt forsvinde når du motorbremser.
V/h Chr
Den med mannifolden der er flække... Det kan vikrlig lyde som en form for tikken. Den kan altså misforstås og ikke alle vil i første omgang forbinde det med en utæthed i udst. systemet. Det vil du SPECIELT høre ved belastet motor (acceleraton). Det burde blive gradvist værre og værre nu mere gas du giver og helt forsvinde når du motorbremser.
V/h Chr
-
Olivier
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 14 dec 2005, 16:33
- Geografisk sted: Skårup sydfyn
Jeg var overbevist om at et flækket/utæt manifold aldrig ville kunne komme til at lyde sådan. Men men men, da jeg fik min lærers vurdering af det var han overhovedet ikke i tvivl : flækket eller utæt manifold!!!
Jeg har derfor her til aften været ude på gør det selv værkstedet og prøvede der i første omgang bare at spænde manifoldet bedre fast og vupti, -den forfærdelige lyd jeg troede ville koste mig alt for mange penge forsvandt!!!
Så mange tak for rådende, nu har jeg det igen godt med at træde klampen i bund....
Ha en god weekend!!!
Mvh Olivier
Jeg har derfor her til aften været ude på gør det selv værkstedet og prøvede der i første omgang bare at spænde manifoldet bedre fast og vupti, -den forfærdelige lyd jeg troede ville koste mig alt for mange penge forsvandt!!!
Så mange tak for rådende, nu har jeg det igen godt med at træde klampen i bund....
Ha en god weekend!!!
Mvh Olivier
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)