Hvor købte i jeres LM-1

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#11 Indlæg af martin306xsi »

Johan> Er det dem her du købte dit Lm-1 kit hos?

http://www.dynomet.dk/
Mvh Martin
Neser
Junior Medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 15 okt 2004, 20:25
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
Kontakt:

#12 Indlæg af Neser »

martin306xsi skrev:
Jimmy Elkjær skrev:
Neser skrev:Jeg har en LC-1 og den købte jeg fra www.lm-1.de men det er vel ikke helt det du søger?
Det tog ca. 3-4 dage og så stod UPS ved min dør og sagde "Værsgo' Hr." :) Kan bestemt ikke klage over servicen..

Kostede under 1600,- incl fragt osv.

- Neser


Nej det skal være en LM-1 da den ikke skal monteres fast, og jeg skal kunne bruge den i flere biler.

Tror bare jeg køber en hos Bruno Hansen.


Så vidt jeg har forstået kan Lc-1 tilsluttes en bærbar og på den måde flyttes fra bil til bil.


Ja, de nævner endda i papirerne at man vha. et voltmeter kan overvåge blandingen, det kræver så bare at man ved hvor meget 2V, 3,2V osv. osv. svarer til i AFR :D

Men ved ikke hvor meget den LM-1 kan i forhold til, går ud fra at den ydermere kan logge RPM, temp. osv.

- Neser
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!
Brian-HKD
Medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58

#13 Indlæg af Brian-HKD »

Forskellen på LC-1 og LM-1:
LC-1 er kun en Wideband controller uden display og kan INTET andet end at styre en Wideband sonde. Den har 2 analog udgang som kan programmeres til f.eks. at simulere en Narrowband sensor, som man kan føde sin ECU med eller et Wideband signal til at styre et AFR ur.
Desuden har LC-1 en Serial in og out som bruges hvis man vil koble f.eks et XD-1 digital display på eller hvis man vil forbinde flere Innovate produkter digitalt. De bruges desuden også til at forbinde LC-1 til en laptop, så man kan realtime datalogge på AFR.


LM-1 er lidt mere end bare en Wideband controller. Ud over at den har et display på som viser AFR, så fylder den også lidt mere og er lavet til at man kan transporere den rundt fra bil til bil. Det er ikke så nemt med LC-1.
LM-1 har desuden en 6 kanals datalogger funktion som kan gemme 44 minutters data som man senere kan downloade til sin computer. Det vil sige at man behøver ikke køre rundt med sin laptop for at kunne datalogge.
Man kan tilslutte en LMA-3 Auxbox til LM-1 og på den måde have rpm, boost, G-måler, EGT probe osv.
Man kan også datalogge direkte på 0-5v signaler uden brug af Auxboxen, men der kan man så ikke se f.eks. RPM som jo er temmelig vigtigt. (Kan også bruges en LMA-2 som er billigere, men ikke så smart)
En LM-1 har også 2x analog out som kan programmeres.
RS-adam
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19 jan 2005, 18:35

#14 Indlæg af RS-adam »

jeg er meget tæt på at købe et LC--1 / XD-16 Standalone kit fra www.lm-1.com...

har jeg forstået det rigtig, at man kan sætte uret til enten at vide air/fuel ratio eller lambda tal
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#15 Indlæg af johan o r »

>martin306xsi
Jep det er hos dynomet jeg købte den.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Brian-HKD
Medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58

#16 Indlæg af Brian-HKD »

RS-adam> Ja, du vælger selv hvad det skal vise. Du tilslutter det til din laptop og så kan du programmere uret til enten AFR eller Lambda.
Hvis du har en Auxbox tilsluttet, kan du desuden også have et andet ur som f.eks. viser boost, olietemp, EGT eller noget andet.

Jeg har 2 stk. XD-1 ure i min bil og det ene viser AFR og det andet har jeg haft programmet til lidt forskelligt som boost, G-kraft osv.
Besvar