Jeg tror ikke den kan vendes forkert. Det er en solenoid, der trækker i et spidst stempel.
Og det har virket upåklageligt siden i sommers, lige indtil for en måned siden, Hvor den begyndte at få nykker, og det er blevet gradvist værre.
Ventilen har været ude for kontrol, og den viste intet unormalt.
Så derfor hælder jeg mere imod en elfejl.
MVH
Morten
Kan man brænde noget af ved forkert Fidle indstilling ?
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Jeg tror ikke den kan vendes forkert. Det er en solenoid, der trækker i et spidst stempel.
Og det har virket upåklageligt siden i sommers, lige indtil for en måned siden, Hvor den begyndte at få nykker, og det er blevet gradvist værre.
Ventilen har været ude for kontrol, og den viste intet unormalt.
Så derfor hælder jeg mere imod en elfejl.
Hvordan kontrollerer du sådan en fætter?
Jeg tror faktisk ikke, at du kan være 100% sikker på at du kan finde alle fejl uanset hvordan du kontrollerer.
Jeg ville HELT klart prøve at skifte ventilen, hvis ikke det er alt for dyrt/besværligt.
/Lars
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
wbx manden
- Junior Medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 27 aug 2005, 13:54
- Geografisk sted: Valby
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Rep den ved at smide den gamle væk og monter en ny...
Jeg tænkte på hvis der var noget galt med MS'en
HenrikGM skrev:Et relæ?? Lad os se....ventilen vil du vel kunne styre med pulser fra styringen?. dvs relæet kommer så til at tænde og slukke med pulsfrekvensen. Da trækkespolen ikke vil kunne følge med vil relæet begynde at brumme, så begynde at klapre, og svejse på kontaktsættet, og når pulsen bliver lang nok, så vil relæet bare være konstant ON.
Løsningen duer ikke, medmindre du er glad med en ON-OFF løsning.
Det ER en ON/OFF ventil, så kan jeg vel godt sætte relæ på
Ellers må jeg ha fat i en voks, SAD eller hvilket navn de nu går under hos de forskellige bilfabrikanter..
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Nå, ok. Du kan jo bare skifte den udgang. Behøver ikke skifte hele MS´en.
Hvis du er glad med en "høj" tomgang, og en "lav" tomgang, aka on-off styring, af en ventil, så kan du gøre det med relæ, ja.
Vær blot opmærksom på at udgangen skal kunne trække relæet(std MS kan trække de fleste typer)
Hvis du er glad med en "høj" tomgang, og en "lav" tomgang, aka on-off styring, af en ventil, så kan du gøre det med relæ, ja.
Vær blot opmærksom på at udgangen skal kunne trække relæet(std MS kan trække de fleste typer)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
wbx manden
- Junior Medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 27 aug 2005, 13:54
- Geografisk sted: Valby
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Nå, ok. Du kan jo bare skifte den udgang. Behøver ikke skifte hele MS´en.
Hvis du er glad med en "høj" tomgang, og en "lav" tomgang, aka on-off styring, af en ventil, så kan du gøre det med relæ, ja.
Vær blot opmærksom på at udgangen skal kunne trække relæet(std MS kan trække de fleste typer)
Tak for svaret !
Ja, on/off er sku ok med mig indtil videre...
Henrik kan du hjælpe mig med delene til at skifte den udgang ?
Mvh.
Rasmus
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342