Tuning af skoda Favorit

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
"splatter"
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 13 apr 2006, 15:54
Geografisk sted: aalborg

#11 Indlæg af "splatter" »

man kan godt ligge g40 motoren i og div. andre motore fra polo 6n 1,4 16v, 1,6 osv MEN der skal bruges adapter stykket fra en 1,6 felicia motor der sider boltet i enden af motoren så den passer på gearkassen og nok også sving hjulet der fra det er lidt anderledes nærmest "skåleformet"
men det er jo ikke en ret stor kobling der sidder der i den er vist kun 190mm så den skal nok forstærkes lidt :wink:
skodacombi
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10

#12 Indlæg af skodacombi »

de motore vi har lavet er lavet på følgende måde, top modificeret anden knast anden udstødning dobb weber ,afbalanceret bunden af motoren,det skal så siges at dette var på de gamle 130 motore hvor der kun kan side en dobb weber , de motore vi lavede dengang som max har ydet 120 hk men de er blevet brugt til folke race så det betød ikke så meget om de kunne trække ved lave omdrejninger men de første vi lavede var lavet med en fabriks knast fra et firma der hedder oppermann de knaster vi fik derfra var faktisk også gode i bunden af omdrejnings registeret,men vi har derefter fået den slebet ved weestspeed i kvong og de har kørt race i 10 år uden problemer håber det var svar nok ellers må du jo skrive igen mvh michael
Besvar