Ford escort tuning
Redaktør: Moderatorer
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
ASP3200 skrev:Så vil jeg gerne se en måling med de 2 spjældhuse hver for sig og se om der er forskel. Det tror jeg nemlig ikke der hvis vi snakker en 1.8 model af escorten.
Skrev du ikke lige før at du havde set en måling med 2.0 VS. 1.8 spjældet??
Du kan godt have 2 biler hvor max heste og moment er det samme, men der er meget forskel på hvordan kurven ser ud og ved hvilke omdrejninger den peaker.
MVH
Johan O R
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
ASP3200
- Nyt Medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 17 feb 2005, 14:26
- Geografisk sted: Rødovre
martin306xsi skrev:Jo jo Kim Bonde ved meget og er dygtig. Det kan godt være at det ikke gav noget på din men tror altså der er andre der har positive oplevelser med sådan et spjæld.
Jeg svarede på dette. Og kurven var helt den samme, så det giver intet det spjældhus. Derfor jeg siger hvis nogle siger at "det passer ihvertfald ikke", så vil jeg gerne se en kurve hvor de prøver det ene spjældhus efter det andet. 100% på de er ens.
-
escort
- Senior Medlem
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
- Geografisk sted: falster
ASP3200 skrev:martin306xsi skrev:Jo jo Kim Bonde ved meget og er dygtig. Det kan godt være at det ikke gav noget på din men tror altså der er andre der har positive oplevelser med sådan et spjæld.
Jeg svarede på dette. Og kurven var helt den samme, så det giver intet det spjældhus. Derfor jeg siger hvis nogle siger at "det passer ihvertfald ikke", så vil jeg gerne se en kurve hvor de prøver det ene spjældhus efter det andet. 100% på de er ens.
Har ikke nogen scanner eller noget. Men jeg har prøvet før efter. Med 2.0 spjæld fik jeg 8hk og 13 newtonmeter ekstra. Så det er min oplevelse med det.
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Johan O R skrev:Jeg har en ven som skal af med et turbomanifold, en kkk k24 turbo, 2" rørførring, MF2 m. map sensor, luftfilter, olie frem og returløb, bundkar med retur studs, downpipe.
Jeg ved ikke hvor mange heste det laver, men jeg kan lige måle det imorgen efter arbejde. jeg gætter på den har ca. 130HP.
MVH
Johan O R
Så blev jeg færdig med målingen, det skal lige siges at det er en "hurtig måling" og effekt og moment kan svinge med +/-2%
Der er blevet lavet 2 målinger som ligger oven i hinanden. på den ene er der lidt tændings udsættelse, derfor den lidt bakkede kurve.
- Vedhæftede filer
-
- Ford Escort1.JPG (168.32 KiB) Vist 1577 gange
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
ASP3200 skrev:martin306xsi skrev:Jo jo Kim Bonde ved meget og er dygtig. Det kan godt være at det ikke gav noget på din men tror altså der er andre der har positive oplevelser med sådan et spjæld.
Jeg svarede på dette. Og kurven var helt den samme, så det giver intet det spjældhus. Derfor jeg siger hvis nogle siger at "det passer ihvertfald ikke", så vil jeg gerne se en kurve hvor de prøver det ene spjældhus efter det andet. 100% på de er ens.
Bare fordi det ikke gav noget på din, kan du ikke generalisere det. Der er ikke to motor der er ens. Det kan jo lige så godt være dine knaster der gør at du ikke får nogen effekt forøgelse med 2,0 spjældet.
Mvh Martin