bremseskiver: black diamond vs tarox

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#11 Indlæg af CABRST »

Nolan skrev:
CABRST skrev:tarox G88 er for at sige det på dansk...noget lort...har købt et sæt til cab'en men efter 4000 km ( sidste år sommerkørsel) og de er så skæve at de nok ik kan redes ved en afdrejning. :evil:

Så selv de orginale er bedre...så for mig er det sidste gang at de kommer inde for hjulene :D


Det er jo stort set ligegyldigt, hvilke skiver du sætter på en Ford: Hvis du ikke gør dit forarbejde godt nok, så bliver de skæve.

Der er ingen vej uden om at skulle rense kallipere godt af, sikre at glideboltene ikke napper (evt. pille gummi-fætteren ud og rense rust og andre grimme ting ud af hullet), rense navet og så ellers sørge for, at der ikke er fedtede fingre på hverken skiver eller klodser inden du samler igen. Det er IKKE her genveje belønnes.

@mikRST:
Jeg har brugt EBC skiver og Green på min Mondeo de sidste 3 år - det virker sgu ok.

/Nolan


jo tak det ved jeg......og tro mig du finder ik et støvkorn nogle steder og aligevel er de blevet skæve....

har kæmpet med disse bremser gemmen 10 år og har kun fundet en metode som virker hver gang..
sæt de nye skiver på og så ud og kører den røde hvorefter de drejes af. Herefter har der aldrig været problemer... :lol:

men da jeg skulle have cab'en ud og kører igen tænkte jeg at jeg ville offere nogle racerskiver da der er lidt flere hk end i den gamle Express van..

Men nu kommer der 2wd Cossie på istedet :D
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
Brugeravatar
zaicrez
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 12 jan 2004, 22:35
Geografisk sted: Brønderslev
Kontakt:

#12 Indlæg af zaicrez »

Tarox, en kammerart satte dem på hans 306 gti, efter lidt over 10.000 km var det totalt slidt ned
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#13 Indlæg af mikRST »

CABRST: kan man sætte cossie 2wd bremser lige over på rs turboen.
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#14 Indlæg af mh »

mikRST skrev:CABRST: kan man sætte cossie 2wd bremser lige over på rs turboen.


næsten det kræver kun et lille beslag til at rykke caliperen ud det er vist det eneste
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#15 Indlæg af mikRST »

oki det kunne da godt være man skulle prøve at få fat i sådan nogle så.
CasperR
Medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
Kontakt:

#16 Indlæg af CasperR »

tinasmartin skrev:
mikRST skrev:CABRST: kan man sætte cossie 2wd bremser lige over på rs turboen.


næsten det kræver kun et lille beslag til at rykke caliperen ud det er vist det eneste


Jeg er 100% på at det er 4wd kalibre du skal bruge da 2wd kalibre er 2 pot hvor 4wd er 1 pot. 2wd kalibre kræver at du får noget fræset af dem for at de kan komme på. Har nemlig er par 2wd 2pot liggende i kælderen og samle støv som er blevet tilpasset.

Så enten 4wd kalibre + 2wd skiver, eller 2wd skiver med standard kalibre.
Eller det bedste valg. ST170 bremser.
89' RST
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#17 Indlæg af mh »

CasperR skrev:
tinasmartin skrev:
mikRST skrev:CABRST: kan man sætte cossie 2wd bremser lige over på rs turboen.


næsten det kræver kun et lille beslag til at rykke caliperen ud det er vist det eneste


Jeg er 100% på at det er 4wd kalibre du skal bruge da 2wd kalibre er 2 pot hvor 4wd er 1 pot. 2wd kalibre kræver at du får noget fræset af dem for at de kan komme på. Har nemlig er par 2wd 2pot liggende i kælderen og samle støv som er blevet tilpasset.

Så enten 4wd kalibre + 2wd skiver, eller 2wd skiver med standard kalibre.
Eller det bedste valg. ST170 bremser.


okay du har nok ret
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
mikRST
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#18 Indlæg af mikRST »

casperR : er det nogen du vil af med så.
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#19 Indlæg af CABRST »

mikRST skrev:CABRST: kan man sætte cossie 2wd bremser lige over på rs turboen.


ik lige over... :wink:

der skal fjernes 4 mm ( 2 på calibre og 2 på nav) + at nav skal laves om til M12 ellers er det bare at bolte på... :lol:

ellers se mere på : http://www.rsbible.co.uk/ el spørg Steve han er en meget hjælpsom gut 8)
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#20 Indlæg af møffe »

cosworth 4x4 kalibre og mondeo V6 skiver. det passer næsten på en alm sierra. der skal bare lige laves en 10-11 m spacer. og så nogle solide bolte. (passer det på en sierra så passer det på en RST)

ang bremser.. EBC skiver har aldrig 8hvad jeg har hørt) været ret gode. men jeg har gennem flere år kørt med ATE powerdisc og greenstuff klodser på min sierra. og det er langt det bedste til prisen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar