Side 2 af 3
: 23 feb 2006, 00:32
af JPP
Og hvis din recirkulerende bov skal virke skal LMM om på sugesiden af turboen igen. Her skal sugeslangen fra den recirkulerende bov placeres mellem LMM og turboen.
Men som sagt - jeg ser det som spild af tid...
: 23 feb 2006, 00:34
af A3-Quattro
Ja, jeg kan godt give dig ret i det, også derfor jeg lavede dette indlæg
Jeg må lige ha en ekstra snak med Henrik igen...

: 23 feb 2006, 03:55
af Gæst
setup for en vingemåler
set fra motoren og ud
1. gasspjæld
2. turbo
3. vingemåler
4. luftfilter
bov ventilen placeres mellem gasspjæld og turbo og skal "dumpe" tilbage mellem turboen og vingemåleren vacum/tryk tages mellem motor og gasspjæld
: 23 feb 2006, 08:54
af duckstar
Hej Jan,
Har du (nu hvor du nævner E-gas) monteret et større spjæld?
: 23 feb 2006, 09:56
af A3-Quattro
Nej, der er ikke blevet skiftet spjæld
: 23 feb 2006, 10:02
af duckstar
Okay. Så er det jo udelukket. Din HKS ventil åbner ikke i tomgang så det kan heller ikke være den. Til gengæld tror jeg at fejlen enten ligger i din motorstyring (RH KAN jo også lave fejl..) eller i en defekt luftmassemåler.
Prøv at skifte om til den originale luftmassemåler, hvis du da kan det nu hvor din motorstyring er ændret i mappet.
Jeg trykker på en E-gas motor uden problemer relateret til E-gas (og så er bilen ikke engang født med tryk).
: 25 feb 2006, 18:46
af A3-Quattro
Jeg har haft kontakt til RH igen, de er kommet med dette svar :
Den svinger i tomgang pga. at turboladeren faktisk laver tryk allerede i tomgang. Den presser luft op imod gasspjældet i tomgang, det kan E-GAS styringen ikke rigtig finde ud af.
Hvis der monteres en recirkulerende BOV, mellem indgang og udgang på turboens kompressor, så forsvinder dette problem.
Så de må være rimelig sikker på det og har garanteret oplevet det før

: 26 feb 2006, 11:48
af grydesvamp
der er også en anden løsning.. pænt dyr men.. STØRRE TURBOLADER!

så har du jo trykket lidt senere og ingen problemer med tryk ved 1000omd..
: 26 feb 2006, 12:39
af A3-Quattro
Ja, det bliver vist et større projekt hvis der skal større turbo på end den nuværende. For så skal stempler og plejelstænger skiftes
Men nu må jeg prøve denne lette løsning, nu når de er sikker på deres svar. Ellers må jeg op til dem igen og få den ændret i motorstyringen

: 26 feb 2006, 15:23
af uno
Kan ikke forstå du mener det er nødvendigt at ændre på motoren bare fordi der skulle komme større turbo på.. du skal jo bare holde samme tryk....-kan du holde maks tryk ved fulde omdrejninger?
Hvis du lader over hele skalaen er det en pæn fiks turbo