recirkulerende blow off

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#11 Indlæg af JPP »

Og hvis din recirkulerende bov skal virke skal LMM om på sugesiden af turboen igen. Her skal sugeslangen fra den recirkulerende bov placeres mellem LMM og turboen.

Men som sagt - jeg ser det som spild af tid...
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#12 Indlæg af A3-Quattro »

Ja, jeg kan godt give dig ret i det, også derfor jeg lavede dette indlæg :D

Jeg må lige ha en ekstra snak med Henrik igen... :?
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
Gæst

#13 Indlæg af Gæst »

setup for en vingemåler

set fra motoren og ud
1. gasspjæld
2. turbo
3. vingemåler
4. luftfilter :wink:

bov ventilen placeres mellem gasspjæld og turbo og skal "dumpe" tilbage mellem turboen og vingemåleren vacum/tryk tages mellem motor og gasspjæld
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#14 Indlæg af duckstar »

Hej Jan,

Har du (nu hvor du nævner E-gas) monteret et større spjæld?
Vh. Anders
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#15 Indlæg af A3-Quattro »

Nej, der er ikke blevet skiftet spjæld
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#16 Indlæg af duckstar »

Okay. Så er det jo udelukket. Din HKS ventil åbner ikke i tomgang så det kan heller ikke være den. Til gengæld tror jeg at fejlen enten ligger i din motorstyring (RH KAN jo også lave fejl..) eller i en defekt luftmassemåler.

Prøv at skifte om til den originale luftmassemåler, hvis du da kan det nu hvor din motorstyring er ændret i mappet.

Jeg trykker på en E-gas motor uden problemer relateret til E-gas (og så er bilen ikke engang født med tryk).
Vh. Anders
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#17 Indlæg af A3-Quattro »

Jeg har haft kontakt til RH igen, de er kommet med dette svar :

Den svinger i tomgang pga. at turboladeren faktisk laver tryk allerede i tomgang. Den presser luft op imod gasspjældet i tomgang, det kan E-GAS styringen ikke rigtig finde ud af.

Hvis der monteres en recirkulerende BOV, mellem indgang og udgang på turboens kompressor, så forsvinder dette problem.


Så de må være rimelig sikker på det og har garanteret oplevet det før :idea:
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#18 Indlæg af grydesvamp »

der er også en anden løsning.. pænt dyr men.. STØRRE TURBOLADER! :twisted: :twisted: så har du jo trykket lidt senere og ingen problemer med tryk ved 1000omd..
Fri bane fuld hane! :-)
A3-Quattro
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

#19 Indlæg af A3-Quattro »

Ja, det bliver vist et større projekt hvis der skal større turbo på end den nuværende. For så skal stempler og plejelstænger skiftes :roll:

Men nu må jeg prøve denne lette løsning, nu når de er sikker på deres svar. Ellers må jeg op til dem igen og få den ændret i motorstyringen :cry:
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#20 Indlæg af uno »

Kan ikke forstå du mener det er nødvendigt at ændre på motoren bare fordi der skulle komme større turbo på.. du skal jo bare holde samme tryk....-kan du holde maks tryk ved fulde omdrejninger?

Hvis du lader over hele skalaen er det en pæn fiks turbo
Besvar