recirkulerende blow off
Redaktør: Moderatorer
-
A3-Quattro
- Medlem
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
Gæst
-
A3-Quattro
- Medlem
- Kontakt:
- duckstar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Okay. Så er det jo udelukket. Din HKS ventil åbner ikke i tomgang så det kan heller ikke være den. Til gengæld tror jeg at fejlen enten ligger i din motorstyring (RH KAN jo også lave fejl..) eller i en defekt luftmassemåler.
Prøv at skifte om til den originale luftmassemåler, hvis du da kan det nu hvor din motorstyring er ændret i mappet.
Jeg trykker på en E-gas motor uden problemer relateret til E-gas (og så er bilen ikke engang født med tryk).
Prøv at skifte om til den originale luftmassemåler, hvis du da kan det nu hvor din motorstyring er ændret i mappet.
Jeg trykker på en E-gas motor uden problemer relateret til E-gas (og så er bilen ikke engang født med tryk).
Vh. Anders
-
A3-Quattro
- Medlem
- Kontakt:
Jeg har haft kontakt til RH igen, de er kommet med dette svar :
Den svinger i tomgang pga. at turboladeren faktisk laver tryk allerede i tomgang. Den presser luft op imod gasspjældet i tomgang, det kan E-GAS styringen ikke rigtig finde ud af.
Hvis der monteres en recirkulerende BOV, mellem indgang og udgang på turboens kompressor, så forsvinder dette problem.
Så de må være rimelig sikker på det og har garanteret oplevet det før
Den svinger i tomgang pga. at turboladeren faktisk laver tryk allerede i tomgang. Den presser luft op imod gasspjældet i tomgang, det kan E-GAS styringen ikke rigtig finde ud af.
Hvis der monteres en recirkulerende BOV, mellem indgang og udgang på turboens kompressor, så forsvinder dette problem.
Så de må være rimelig sikker på det og har garanteret oplevet det før
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
A3-Quattro
- Medlem
- Kontakt:
-
uno
- Senior Medlem