peterjensen skrev:Ja dette diagram jeg har tegnet viser min installation VW Corrado G60 turbo og da de fleste vw ligner hinanden ville man kunne bruge dette til andre biler dog har jeg monteret et 36-1 tands trigger hjul til tændings input men kunne også havde brugt hall giveren i strømfordeleren.
Vems har eks. 4 tændings udgange og man vælger selv hvilke der skal bruges, jeg bruger pin 34 og 36 (til wasted spark) i stikket men kunne også vælge andre udgange for man fortæller vems hvilke udgange der er brugt og så kikker programmet kun på disse. Der samme gælder for dysse udgangene (4 stk. med fly back høj/lav ohm dysser) samlet er der 26 udgange i alt, nok til de største installationer.
]
Jaja det er fint, men hvor er diagramet til BOKSEN. Det er opensource, men er det nu også det?????.......Set herfra ligner det een der har huget MS konseptet, og tjener mønten på at læne sig op af MS....bare med en ATMEL processor istedet for B&G´s Motorola......Hvem kan hjælpe når noget brænder af i boksen???.......Hvor finder du et fejl søgningsdiagram over boksen???......
Nok til de største instalationer...........Ja, igen ligner det MS(som det er huget fra) på en prik, og dette er ingen untagelse.
Ang. "gider ikke dele erfaringer", så hænger det sgu nok sammen med at det såkaldte open source projekt i virkeligheden intet har med opensource at gøre, man nasser bare på MS konseptet, og sådan har det været hele vejen igennem. Jeg har selv prøvet både VEMS og MS, og VEMS er en fin motorstyring, men suport er der bare nul af, og den smule der er er udulig(billig VEMS boks tilsalg). MS derimod har alle bare hjulpet med hele vejen, sågar endda at ren interesse. Det er fanme træls når VEMS koster det dobbelte af MS....Det hjælper ikke den kan styre en rumraket, hvis der er mere brug for suport end at flyve til månen.
sådan er min oplevelse med VEMS.