Side 2 af 3
: 15 feb 2006, 00:09
af Gæst
hmm... Jeg skal ha min CO ned fra 1.128
: 15 feb 2006, 15:22
af Wankel
Jeg tror ikke at dette lille trick virker på katalysator biler.
Min kammerat prøvede det på sin 94 Rx-7 uden at kunne aflæse en forskel i tallene.
: 15 feb 2006, 15:52
af møffe
det virkede fint på min kammis carina E. der var lambdasonden i stykker da den skulle til syn.
: 16 feb 2006, 08:40
af Yugo Turbo
jeg fik synet en fiat uno ved at bruge ca 5 liter alm benzin, 3 liter karburatorvæske og 3 liter rensebenzin. samt at den ikke have noget luftfilter i luftfilterkassen da den kørte gennem synshallen.
: 16 feb 2006, 12:59
af Wankel
Til dieselbiler kan det stærkt anbefales at bruge lampeolie...
: 16 feb 2006, 20:11
af jon
Yugo Turbo skrev:jeg fik synet en fiat uno ved at bruge ca 5 liter alm benzin, 3 liter karburatorvæske og 3 liter rensebenzin. samt at den ikke have noget luftfilter i luftfilterkassen da den kørte gennem synshallen.
Den rensebenzin du snakker om, er det rensebenzin som i additiver fx.dyserens... eller somi rensebenzin som det her...
http://www.special-butikken.dk/site-box ... &COID=4863
: 16 feb 2006, 23:34
af grydesvamp
vil tro lasse har brugt den alm rensebenzin fra fx maler shoppen eller byggemarkedet, siden han ikke har nævnt noget detaljeret...
: 17 feb 2006, 00:21
af Yugo Turbo
som så ofte før har rasmus ret... ganske alm rensebenzin...
min faldt fra ca 6 i co til 2,4. (og da bilen vra fra 85 er det fint nok til syn med den værdi
ved alm justering kunne jeg kun få den ned på 5
: 07 mar 2006, 17:42
af Excess
Hej Drenge så fik jeg en Profil
Her er lidt nyt på hvordan det går med bilen og synet.
Idag villejeg have haft bestilt syn, men jeg skulle lige ud og tjekke hvordan den havde det den kære bil... Så ville starte den,od det gjorde den så i 5 min. i tomgang hvor tomgangen var lidt spøjs (Ca.2000 RPM.).
Og så gik den bareud

og kunne ikke sådan lige få gang i denmed mindre den fik lidt speederog så var det kun i 5-7000 rpm at man kunne holde den i live, gav man slip på speederen, så gik den ud.
Nå ud og kigge lidt, hmmm, kom til at tænke på at der var en som havde snakket om at en utæt indsugning kunne være skyld i forureningen. så jeg går igang med at skrue den løs. pakningen så fin ud men det så ud til at den var utæt for der var benzin på pakningen og manifolden et enkelt sted...
Når men tører den af og spænder lortet fast igen.. drejer nøglen og den starter! Når fedt tænker jeg men efter 5 sek. går den ud og har de samme symptomer. går ud og krydsspænder den lidt ekstra og går ind og drejer nøglen, den starter i 3sek og går ud... Pis! .... Hiver indsugningen af igen og der var spor af utæthed igen, henter noget flydende pakning og smider på hver sin side af pakningen og spænder den på igen. venter i 1½ timewog går ud... og den starter, dejligt tænker jeg. Den står i tomgang igen og det gør den i 5min. igen hvor den står fint på 2000 Rpm. og så går den ud

hvad sker der? Skal jeg smide den på værksted eller hvad syntes? noget jeg lige kan tjekke inden?
: 07 mar 2006, 19:39
af grydesvamp
tjek din tænding! gå den efter og kig spec nærmere på dine platiner og skoen kablet er spændt på..! hvis det ikke hjælper så af med luft filterhatten og stop kaburatoren til.. hvis den stadig kan gå i tomgang/køre så er der jo nok en utæthed i systemet.. hvilken bil er der tale om ? motor osv ?