Side 2 af 2

: 02 feb 2006, 20:15
af GT FOUR
vognbjerg skrev:nu hvor emnet r oppe.. så læste jeg en laaaang historie om en gut der havde puttet turbo på sin sierra... og fandt til sidst nogle dyser istedetfor bosch... tror det var noget japser noget.. men de skulle være helt enorm meget bedre end bosch


de var bla lavet i rustfri og spredningen og forstøvningen var mange gange bedre... de kostede så lige det halve,hvilket for mig er grund nok.. hehe

hvis nogen ved hva det er for nogle , ?????


Det kunne godt være Toyota 3SGTE ... uden at sige for meget... har hørt det samme før fra andre der har fået de her dysser.

: 02 feb 2006, 20:16
af HenrikGM
Martin! skrev:
HenrikGM skrev:Arh, nu gør du dig ikke særligt umage... :?

Det vil sige at modstanden er lav og høj.....


Ja der tænkte jeg mig ikke lige om.. :D


http://www.megasquirt.info/v22manual/minj.htm#size

Udmærket sted at starte.....

: 02 feb 2006, 20:18
af HenrikGM
vognbjerg skrev:nu hvor emnet r oppe.. så læste jeg en laaaang historie om en gut der havde puttet turbo på sin sierra... og fandt til sidst nogle dyser istedetfor bosch... tror det var noget japser noget.. men de skulle være helt enorm meget bedre end bosch


de var bla lavet i rustfri og spredningen og forstøvningen var mange gange bedre... de kostede så lige det halve,hvilket for mig er grund nok.. hehe

hvis nogen ved hva det er for nogle , ?????


Well, hvis det var så lang en historie, så var det vel også dokumenteret hvilke dyser der var tale om, eller havde man fundet nogle dyser fra et gammelt D-jet fra 1974 og erstattet med nogle fra en supra mk4 og så konkluderet at bosch dyser var noget lort og nippondenso dyser var guds gave, eller hvad er der sket?

: 02 feb 2006, 20:26
af Martin!
HenrikGM skrev:
Martin! skrev:
HenrikGM skrev:Arh, nu gør du dig ikke særligt umage... :?

Det vil sige at modstanden er lav og høj.....


Ja der tænkte jeg mig ikke lige om.. :D


http://www.megasquirt.info/v22manual/minj.htm#size

Udmærket sted at starte.....


Rigtig fint link, det må jeg lige ha læst igennem..

: 02 feb 2006, 20:40
af vognbjerg
HenrikGM skrev:
vognbjerg skrev:nu hvor emnet r oppe.. så læste jeg en laaaang historie om en gut der havde puttet turbo på sin sierra... og fandt til sidst nogle dyser istedetfor bosch... tror det var noget japser noget.. men de skulle være helt enorm meget bedre end bosch


de var bla lavet i rustfri og spredningen og forstøvningen var mange gange bedre... de kostede så lige det halve,hvilket for mig er grund nok.. hehe

hvis nogen ved hva det er for nogle , ?????


Well, hvis det var så lang en historie, så var det vel også dokumenteret hvilke dyser der var tale om, eller havde man fundet nogle dyser fra et gammelt D-jet fra 1974 og erstattet med nogle fra en supra mk4 og så konkluderet at bosch dyser var noget lort og nippondenso dyser var guds gave, eller hvad er der sket?


nettet er mææægtigt stort henrik... så ufattelig mange gange større end min ellers rimelig funktionelle hukommelse ....

jeg har valgt at glemme nogle fødselsdage og mindre vigtige tlf. numre for at kunne huske så meget om MS som muligt.. men jeg kan slet ikke komme i tanke om hvor jeg læste den historie om sierraen..

det var i usa et sted... og han havde bøvl med olietryk.. og der var links til ALT hvad han rørte ved... og mange bandeord over ventetid fordi han boed for langt væk fra performance verdenen...
han købte de dyser fordi de var billige... hvilket var pointen med hele projektet... most power for few buck´s

Re: Dyser til MS..

: 02 feb 2006, 21:58
af Havneren
HenrikGM skrev:
GT FOUR skrev:
Martin! skrev:Vil lige hører om MS er lige glad med hvad det er for nogle dyser man bruger(bosch,lukas eller fra japaner biler)

For skal bruge nogle på ca 450 ml..

Martin..


Det skulle ingen forskel gør, du skulle kunne bruge alle mærker.... bare modstanden m.m. er ok.


Med MS så er modstanden såmen også ligegyldig, alt virker.


Det afhænger jo lidt af, hvilken MS han har for om han kan koble lavohms direkte op... Ellers skal han jo køre Peek and hold - MEN der har jeg jo hørt rygter om, at det er RET svært at få til at kører ordentligt (da i hvert fald i tidernes MS morgen). Er det blever anderledes nu?

Chr

Re: Dyser til MS..

: 02 feb 2006, 22:09
af Martin!
Havneren skrev:
HenrikGM skrev:
GT FOUR skrev:
Martin! skrev:Vil lige hører om MS er lige glad med hvad det er for nogle dyser man bruger(bosch,lukas eller fra japaner biler)

For skal bruge nogle på ca 450 ml..

Martin..


Det skulle ingen forskel gør, du skulle kunne bruge alle mærker.... bare modstanden m.m. er ok.


Med MS så er modstanden såmen også ligegyldig, alt virker.


Det afhænger jo lidt af, hvilken MS han har for om han kan koble lavohms direkte op... Ellers skal han jo køre Peek and hold - MEN der har jeg jo hørt rygter om, at det er RET svært at få til at kører ordentligt (da i hvert fald i tidernes MS morgen). Er det blever anderledes nu?

Chr


Har ikke købt endnu, men regner med og købe et af henrik.. Så må lige ha en snak med ham..

Re: Dyser til MS..

: 02 feb 2006, 22:21
af HenrikGM
Havneren skrev:[

Det afhænger jo lidt af, hvilken MS han har for om han kan koble lavohms direkte op... Ellers skal han jo køre Peek and hold - MEN der har jeg jo hørt rygter om, at det er RET svært at få til at kører ordentligt (da i hvert fald i tidernes MS morgen). Er det blever anderledes nu?

Chr



RET svært ligefrem?

IMO er det ikke ret svært at sætte to parametre op præcist som manualen foreslår, men udgangspunktet er jo så også at manualen bliver brugt.

Der hvor det VIL give problemer er der hvor folk bare smasker lavohmsdyser på en motorstyring som er sat op til højohmsdyser.
Lidt som når man sætter 380volt på mors nilfisk.

I tidernes morgen var en dyse sgu en dyse, og strøm noget der løb ud af ledningen og ned på gulvet hvis den blev klippet over, og spænding noget man fik når man forsøgte at score de store drenges kærester.

www.msefi.com kan forklare det meste, dog ikke den med de store drenges kærester.

Re: Dyser til MS..

: 02 feb 2006, 23:32
af Havneren
HenrikGM skrev:
Havneren skrev:[

Det afhænger jo lidt af, hvilken MS han har for om han kan koble lavohms direkte op... Ellers skal han jo køre Peek and hold - MEN der har jeg jo hørt rygter om, at det er RET svært at få til at kører ordentligt (da i hvert fald i tidernes MS morgen). Er det blever anderledes nu?

Chr



RET svært ligefrem?

IMO er det ikke ret svært at sætte to parametre op præcist som manualen foreslår, men udgangspunktet er jo så også at manualen bliver brugt.

Der hvor det VIL give problemer er der hvor folk bare smasker lavohmsdyser på en motorstyring som er sat op til højohmsdyser.
Lidt som når man sætter 380volt på mors nilfisk.

I tidernes morgen var en dyse sgu en dyse, og strøm noget der løb ud af ledningen og ned på gulvet hvis den blev klippet over, og spænding noget man fik når man forsøgte at score de store drenges kærester.

www.msefi.com kan forklare det meste, dog ikke den med de store drenges kærester.


"RET svært" ja... Sådan lød rygtet. Man skulle også mene at der var en grund til at folk brugte formodstande på deres højohms dyser... Jeg satte mig dog aldrig ind i problematikken.

Re: Dyser til MS..

: 02 feb 2006, 23:35
af Havneren
Martin! skrev:
Havneren skrev:
HenrikGM skrev:
GT FOUR skrev:
Martin! skrev:Vil lige hører om MS er lige glad med hvad det er for nogle dyser man bruger(bosch,lukas eller fra japaner biler)

For skal bruge nogle på ca 450 ml..

Martin..


Det skulle ingen forskel gør, du skulle kunne bruge alle mærker.... bare modstanden m.m. er ok.


Med MS så er modstanden såmen også ligegyldig, alt virker.


Det afhænger jo lidt af, hvilken MS han har for om han kan koble lavohms direkte op... Ellers skal han jo køre Peek and hold - MEN der har jeg jo hørt rygter om, at det er RET svært at få til at kører ordentligt (da i hvert fald i tidernes MS morgen). Er det blever anderledes nu?

Chr


Har ikke købt endnu, men regner med og købe et af henrik.. Så må lige ha en snak med ham..


Nå ok... Så vidt jeg husker kan Henriks jo trække højohms dyser direkte og uden at bruge peek and hold, men det kan han jo selv få lov at fortælle.