turbo eller skifte bil

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#11 Indlæg af hYe »

priest skrev:jeg forstå dog ikke hvorfor der er en inde på bilbasen der skriver at den er med 6 gear!
http://www.bilbasen.dk/biler/private/sh ... 486&page=1

mvh emil

2,0 20v turbo modellerne har 6 gear, 16v modellerne har ikke...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
priest
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 dec 2004, 10:22

#12 Indlæg af priest »

Er du sikker på at det ikke er en Limited Edition som er lavet med 6 gear.

mvh emil
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#13 Indlæg af hYe »

priest skrev:Er du sikker på at det ikke er en Limited Edition som er lavet med 6 gear.

mvh emil

99,99%
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#14 Indlæg af JBO »

Så vidt jeg ved er det kun Limited Edition der har 6 gear, den på bilbasen må være en skrivefejl eller også er der blevet monteret en 6 gearskasse.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#15 Indlæg af hYe »

Dr.Jones skrev:Så vidt jeg ved er det kun Limited Edition der har 6 gear, den på bilbasen må være en skrivefejl eller også er der blevet monteret en 6 gearskasse.

a jæ viste det....

Men om ikke andet, så kan du jo hurtigt se/mærke det under prøvekørsel.. :D
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
priest
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 dec 2004, 10:22

#16 Indlæg af priest »

jeg har nu kigget en del på fiat coupe, også en del inde på coupefiatklub.dk der skriver de noget med at der er bedst at vælge en 16v istedet for en 20v, den skulle være stærker i motoren.
nogen der kan bekræfte dette?

mvh emil
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#17 Indlæg af uno »

Hvis det er hvad fiat folk siger er der nok en grund..-men en 20v er det ikke den 5cyl..
5cyl lyder da herre godt
Martin306xsi unden login

#18 Indlæg af Martin306xsi unden login »

priest skrev:ide med at sælge min v6, så købe en 2,0 og derefter ligge en 2,0 turbo i er nok lidt for lang, og jeg vil mene at jeg midster for meget ved det..

mvh emil


Ide er at du sælger V6 for at få nogle penge hjem. 2,0 8v turbo har da en del i sig. Det var sådan en Mads 405 turbo fik 251hk ud af, og der kan godt hives flere ud. Godkendelsen kan fås ved at skrive en mail til Peugeot med stel nr. også sender de en godkendelse du kan tag med til syn.
priest
Indlæg: 10
Tilmeldt: 07 dec 2004, 10:22

#19 Indlæg af priest »

jo det er en 5 cyl. og 16v er en 4 cyl. det er fordi den 5 cyl. er en motor de bruger uden turbo til en anden model, og så har de valgt at sænke komp. og montere turbo.

Mvh emil
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#20 Indlæg af martin306xsi »

Jeg har også hørt at han skal holde sig fra den 5 cyl.
Mvh Martin
Besvar