Er det altid nemmere at redde en baghjulsudskidning end en baghjulsudskridning
Måske når man bevidst provokere en baghjuls udskridning, men ellers ikke.
En forhjuls udskridning reddes nemmest ved speeder slip, Hvorved vægten flyttes til forhjulene og bagenden bliver lettere, og dermed har nemmere ved at slippe grebet, Hvis vi kommer alt forstærkt, så bevirker det en overstyring, der kan forsøges reddet med rattet.
Det er nok de færreste mennesker der ønsker en bil med permanent indbygget overstyring, da sikkerhedsmarginen er væsentlig mindre på såddan en.
Men self. kan man ikke overbevise en der tror han har reaktions evner som en F1 køre efter en 8 timers arbejds dag, han bliver nok først overbevist nå der skal foretages en undvigemanøvre med 80 km/t.
1-2 mm gør som sagt ikke den store forskel, men 3 og op giver en meget stor forskel.
I normal trafik vil understyring, virke som at bilen ikke følger dine ønsker.
Og overstyring som at bilen Har overtaget styringen.
På en lukket bane, har man overskuddet til at kompencere for bilens nykker.
Hvilket man ikke altid har til dagligt.
Så derfor altid de bedste dæk bag.
MVH
Morten