Side 2 af 3

: 16 jan 2006, 17:37
af Escort 3
jeg har en manifold til dobbelt weber til en cvh tilsalg her på siden men den ryger snart...

men det kommer jo helt an på hvor mange penge du har til projektet og hva dit mål er...

de ter jo klart den nemeste og billigste måde på din motor at have hk ud af den med weber kontra spjældhuse (og en dyr motorstyring). ellers kan du jo kigge efter en rs1600 og en rst (igen hva siger økonomien)

ellers er der jo de særiøse muligheder med en zvh konvertering eller fuld zetech konvertering....

: 16 jan 2006, 21:40
af Barracuda
Har i forvejen en RST og ønsker derfor ikke at konvertere til dette... Men at tune den på den gode gammeldags måde, med weber-brøl og ild ud af bagenden... :D

Skriv gerne en mail til mig på thebarracuda@ofir.dk hvis i har nogle gode ting til sådan en vogn..

: 17 jan 2006, 10:39
af Barracuda
40 mm webere burde vel ku klare opgaven, right?

Tænkte på, skal jeg have en benzinregulator på, når der skal webere på, eller er det bare på med dem, og få dem kørt ind?

Håber på nogen gode svar... :)

: 17 jan 2006, 10:44
af zky
Barracuda skrev:40 mm webere burde vel ku klare opgaven, right?

Tænkte på, skal jeg have en benzinregulator på, når der skal webere på, eller er det bare på med dem, og få dem kørt ind?

Håber på nogen gode svar... :)


Du skal have en anden benzin pumpe på (den du har nu levere 7 bar)
og 40mm burde være godt til en 1600

: 17 jan 2006, 11:04
af LionTamer
Okay, er 7 bar ikke nok til webere da?

Hvor finder jeg evt en benzinpumpe der er god nok så? evt fra en anden model eller lignende...

: 17 jan 2006, 13:39
af zky
LionTamer skrev:Okay, er 7 bar ikke nok til webere da?

Hvor finder jeg evt en benzinpumpe der er god nok så? evt fra en anden model eller lignende...


Det er ca 5,5 for meget :D

: 17 jan 2006, 13:56
af grydesvamp
øhh 1,5 bar til en KABURATOR! sikker på at du ikke mener 0,25-30 bar som ved en normal kaburator ?

svar på spørgsmålet om pumpe og regulator: du beholder std pumpen og køber en malpassi regulator beregnet til kaburatore.. de har den hos su racing og den ligger i 800 dask.. alt hvad din pumpe så smider for meget efter kaburatorene bliverbare sendt retur til tanken... og den er self justerbar... btw hvis du tror gik er billigere så tro om, jeg købte min der og den kostede 1179sek.. heldigt for mig var der sket en pejl på post huset så jeg fik den bare levert som alm pakke... ;-)

: 17 jan 2006, 16:08
af zky
grydesvamp skrev:øhh 1,5 bar til en KABURATOR! sikker på at du ikke mener 0,25-30 bar som ved en normal kaburator ?

svar på spørgsmålet om pumpe og regulator: du beholder std pumpen og køber en malpassi regulator beregnet til kaburatore.. de har den hos su racing og den ligger i 800 dask.. alt hvad din pumpe så smider for meget efter kaburatorene bliverbare sendt retur til tanken... og den er self justerbar... btw hvis du tror gik er billigere så tro om, jeg købte min der og den kostede 1179sek.. heldigt for mig var der sket en pejl på post huset så jeg fik den bare levert som alm pakke... ;-)


1,5 bar kan reguleres så det kan bruges til kaburatore - det kan 7 bar ikke, men jo ca 0,3 bar er det rigtige til dem

: 17 jan 2006, 17:40
af Jakob Hansen
En kammerat og jeg er ved at tune hans 1600 cvh til det (næsten) optimale.
Undermotoren er blevet komplet afbalanceret og har fået monteret nye ringe, lejer og overstørrelse stempler. Svinghjul(fra RST) og sintermetal kobling er monteret. Topstykke er blevet pudset og poleret efter kunsten regler af folk der ved hvad det handler om. Nye ventiler er monteret med mekaniske løftere og 305 graders knast og justerbart knasthjul.
Så er der monteret dobbelt 45mm Weber karburatorer, med tragte og PiperCross luftfilter til hver enkelt cylinder samt opgraderet oliepumpe.

Udstødning er med det store 4-2-1 bananmanifold og 2,5 tomme udstødning med kun en potte.

Vi er pt. igang med at få alle delene ordnet, hvorfor vi ikke ved hvad den kommer til at yde. Men vi er lovet omkring 152 hk ved små 7000 omdr. Men hvis den bare har 140 er vi glade.
Angiveligt havde Ford rs1600i´ere 160 hk i rallytrim.

: 18 jan 2006, 10:12
af grydesvamp
zky skrev:
grydesvamp skrev:øhh 1,5 bar til en KABURATOR! sikker på at du ikke mener 0,25-30 bar som ved en normal kaburator ?

svar på spørgsmålet om pumpe og regulator: du beholder std pumpen og køber en malpassi regulator beregnet til kaburatore.. de har den hos su racing og den ligger i 800 dask.. alt hvad din pumpe så smider for meget efter kaburatorene bliverbare sendt retur til tanken... og den er self justerbar... btw hvis du tror gik er billigere så tro om, jeg købte min der og den kostede 1179sek.. heldigt for mig var der sket en pejl på post huset så jeg fik den bare levert som alm pakke... ;-)


1,5 bar kan reguleres så det kan bruges til kaburatore - det kan 7 bar ikke, men jo ca 0,3 bar er det rigtige til dem


hmm forklar mig så hvordan den malpassi regulator jeg har på lager SAKTENS kunne tumle den bmw rulle pumpe der var spændt for.. har ikke haft noget ur på tryk siden kun på kaburator siden så skal ikke vide mig 100% sikker men efter hvad jeg har fået af vide kan den uden problemer klare 5 bar...
alt overtryk bliver jo alligevel smidt tilbage til tanken..