Engine bay cam viser "plejlstang-ud-af-motor" scen

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:Nejjj... Hvor er sådan noget dog ubehageligt at se på!!!


Skal vi have "engine cam" på golfen når den skal på felt C..?

Jeg er sikker på SØREN gerne vil filme.... :wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#12 Indlæg af Havneren »

Min bil kommer aldrig på felt igen...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev: se slow optagelse af motorrum.... røg og gnister bag på motor....
hør dem tale om at bilen MÅSKE tabte benzintryk....
noget af det mest mærkelige er, at plejlstang er delt i flere dele, og krydspind ligger uden nogen rester af stempel.... stemplet er faktisk ikke at se nogen steder!


HENRIK kan du finde nogen historie til filmen? synes de er enormt hurtige og kolde, til at stoppe bilen og skubbe den bagud. rullen stopper også meget hurtigt? MVH. søren


Ja, der var en historie på et andet forum, men det kan jeg selvf. ikke finde igen. Man kan jo ikke huske hvor man har været efter et par timers surfen rundt....

1. Jeg tror ikke bilen tabte bensintryk, da det skete. Der hvor det skete var de forbi flere gange, og bensintryk plejer ikke komme tilbage igen, men blive værre.

2: krydspinden er knækket.

3. SVJH så omtalte tråden at krydspinden knak i stemplet, og det nok var det første der gik galt, herefter er resten blot følgeskader.

4: jeg skal lige prøve om jeg kan finde tråden, så i kan læse med....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#14 Indlæg af Kim Frederiksen »

eagle talon er samme bil som en mitsubishi Eclipse! det er en 2 liters turbo maskine meget magen til den der sidder i Evo-bådene!!

men 400+ heste er da også i overkanten at håbe på, på en standard motor... også selvom den har 250 standard!
-- If it has wheels, I can race it --
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af HenrikGM »

Kim Frederiksen skrev:eagle talon er samme bil som en mitsubishi Eclipse! det er en 2 liters turbo maskine meget magen til den der sidder i Evo-bådene!!

men 400+ heste er da også i overkanten at håbe på, på en standard motor... også selvom den har 250 standard!


Har den en motorcode, og vil sådan en djævel passe sammen med 4G93 motoren fra en colt? (semi-bolt-on)?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#16 Indlæg af Havneren »

Kim Frederiksen skrev:eagle talon er samme bil som en mitsubishi Eclipse! det er en 2 liters turbo maskine meget magen til den der sidder i Evo-bådene!!

men 400+ heste er da også i overkanten at håbe på, på en standard motor... også selvom den har 250 standard!


Arhhhhh!!! Hvad er det for noget flæberi...

Golf 2 1,8. Tunet med 150% - Ingen problemer i 3 år.

Supra 3,0 Tunet med tæt på 200% - Ingen problemer endnu.

Fiat ritmo 1.4 tunet med 80% - Ingen problemer i mange år.

Der er masser af eksampler på anselig tuning på standart motorer der fint holder til det... Og lad os bare sige de 60% + du omtaler på den her motor (400hk/250hk) Det burde bestemt ikke være noget problem!
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#17 Indlæg af Kim Frederiksen »

nu tænker jeg mere på litereffekten.. ja 60% er ikke meget, men når man er oppe onkring de 200 hk pr. liter så er der ikke meget der skal gå galt før det hele siger røvhul og sprøjter om ørene på ën!

så... når din supra 3.0 yder 600 (hvilket ikke er meget hvis det er 2jz-gte maskinen) så pas på grejet der styrer din forbrænding! så længe den foregår som den skal holder maskineriet fint! :wink:
-- If it has wheels, I can race it --
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#18 Indlæg af Mads RR »

HenrikGM skrev:
Har den en motorcode, og vil sådan en djævel passe sammen med 4G93 motoren fra en colt? (semi-bolt-on)?


Jeg tør næsten vædde med at den motor der ryger i luften er en 4G63. Dvs. samme "grundmotor" som Galant E30 GTI, VR4 Turbo, Lancer Evo 1-8, osv osv osv. Og uden at vide det 100% så vil jeg tro en gearkasse fra en 4G93 passer liger over på.

Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#19 Indlæg af Havneren »

Kim Frederiksen skrev:nu tænker jeg mere på litereffekten.. ja 60% er ikke meget, men når man er oppe onkring de 200 hk pr. liter så er der ikke meget der skal gå galt før det hele siger røvhul og sprøjter om ørene på ën!

så... når din supra 3.0 yder 600 (hvilket ikke er meget hvis det er 2jz-gte maskinen) så pas på grejet der styrer din forbrænding! så længe den foregår som den skal holder maskineriet fint! :wink:


Ja ok... Den er lidt redet, hvis vi går over og snakker littereffekt og ikke blot i forhold til fabriks hk.

Stadig væk er 60% effekte forøgelse nu ikke meget og vil sjældent resulterer i brækket pejlstang allene pga. manglende styrke.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#20 Indlæg af Saab-Daniel »

HenrikGM skrev:stumperne er sgu også varme, som fyren der absolut skal se med fingrene lige når at finde ud af... :D


Haha, pudsigt, jeg udbryder det samme i det han bøjer sig ned efter stumpen, "den er varm, din knallert", hvorefter han smider den... Hehe, man lærer på den hårde måde! :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar