Side 2 af 2
: 22 jan 2006, 17:52
af Lars E
Præcisionen på platiner er ude mærket når de er ny med edt slides jo, opg med al den snak der har været om volk og deres omdrejnings signaler med div forstyrelser, ber man nok lidt selv om problemer hvis man vil bruge det som trikker signal.
Man kan se en lille forskeld med tændings pistol, tidspunktet er mere i ro med elektronisk tænding end med platiner, men på en karburator bil har det ikke nogen betydning, ikke andet end man somregl har en lidt bedre gnist.
Fandt forresten ud af jeg skal have lavet mit trikker hjul om fra 2 "skygger" på 60grader, til 1 "skygge" på 60 grader, pga. jeg kun har en forbrænding pr. motor omdrejning

: 22 jan 2006, 18:12
af Morten VJ
Det største slid er faktisk betinget af den strømstyrke de skal overføre.
Hvilket er minimalt hvis det skal bruges som trigger til MS.
Jeg vil vove den påstand at hvis du laver et forsøg med en Hall giver, og platiner på MS så vil du ikke kunne se nogen forskel, hvis det vel og mærket ikke er slidt.
Har du fundet en egnet giver.
Hvordan ser platin placeringen ud på en 2 cv.
En vinge på remskiven kan jo give noget ubalance.
MVH
Morten
: 22 jan 2006, 20:39
af HenrikGM
Det største problem med at tage signalet fra et sæt platinere er støj.
Dels kan platinere "bounce" v. høje rpm, dels fungerer de glimrende som antenne, og kan fint samle al den støj op som rotoren kan lave.
Alene pga dette er det bedrr at komme væk fra fordeleren.
Visse fordelere er forsynet med støjskærmede plastkapper, og disse gør en kæmpe forskel. Den kan ikke "bare" udskiftes med en i klar plast.
Hvis man VIL i fordeleren, så kan man hjælpe systemet lidt ved at montere en støjskærmet plastkappe, hvis den ikke er der iforvejen. Ofte er de sorte.
: 23 jan 2006, 20:14
af Lars E
*morten* ja jeg har fundet en giver, købte en af henrik.
Platinerne sider for enden af knast akslen lige under krumtapen(man kan næsten sige at den har underligende knastaksel

) der jo sælgfølgeli også nogle slyng klodser. Et meget driftsikkert system, da de er udformet som 2 små bladfjedre (vil passe på en modelbil skala ca1/20)
Det original tændings system består bare af platiner, slyngklodser, 20cm ledning og en dobbelt tænspole, nemt og driftsikkert ude på de franske marker.
Ubalancen med en vinge bliver løst med at svejse et stykke på samme størrelse fast der hvor nr.2 vinge normalt vil side, men bare rykket så meget at giveren ikke kan se den, det burde virke.
Men ja, det største slid der evt vil blive på dem ved at bruge dem som giver vil være slidet på den lille fiberklods der rør ved knasten. Men næsten alt mekanisk har en vis unøjaktihed ved højre omdr., om det har nogen praktisk betydning ved dette projekt er jeg ikke sikker på, men præcision er altid en god ting.
: 04 mar 2006, 10:57
af Lars E
hva fanden har de4t med sagen at gøre?????!!!!!!!!!

:x
: 04 mar 2006, 12:36
af HenrikGM
Lars E skrev:hva fanden har de4t med sagen at gøre?????!!!!!!!!!

:x
Det har det med sagen at gøre at det er en af de fantastiske positive ting ved at PP ikke kræver registrering for at kunne skrive som gæst.
Det undrer mig faktisk at spam ikke er mere udbredt, når det er så nemt.
: 04 mar 2006, 17:36
af Morten VJ
Nu er indlæget til de flotte damer slettet.
Hvis i ser det igen på dette underforum, så send venligst en PM.
MVH
Morten